کریمی، نماینده اردبیل در مجلس: اگر دنبال توسعه پایدار هستیم زیربنای آن آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تغییر نگاه‌ها نسبت به آموزش و پرورش و شکل‌گیری یک عزم ملی برای سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۱۶۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کریمی، نماینده اردبیل در مجلس: اگر دنبال توسعه پایدار هستیم زیربنای آن آموزش و پرورش است

رضا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا بر تغییر رویکرد بدنه مدیریتی نسبت به آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: «آموزش و پرورش زیربنای توسعه است. اگر دنبال توسعه پایدار در همه حوزه‌ها هستیم زیربنای آن آموزش و پرورش است؛ باید این را باور داشته باشیم و بر این باور هم برنامه داشته باشیم، صرف باور هم به درد آموزش و پرورش نمی‌خورد.»

او ادامه داد: «باید نگاهمان را به آموزش و پرورش نگاه سرمایه‌گذاری ببینیم و فکر نکنیم پول‌هایی که خرج می‌شود فقط هزینه می‌شود. ما باید بر این باور باشیم که هر مبلغی را که در آموزش و پرورش صرف می‌کنیم سرمایه‌گذاری است. این پول را از دست نمی‌دهیم به دست می‌آوریم. خود آموزش و پرورش هم اما باید یک نقش هدایتی تا تحصیلات تکمیلی داشته باشد، در سطوح مختلف ابتدایی، متوسطه اول و دوم به نوعی هدایت تحصیلی را در پیش بگیرد که متناسب با نیازمندی‌های جامعه باشد.»

عضو کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و آب مجلس شورای اسلامی افزود: «عزم ملی در حوزه هدایت تحصیلی باید بسیج شود اما متاسفانه هنوز هم آن عزم ملی جزم نشده و شکل نگرفته است. برای همین است که در بحث تحصیلات تکمیلی هم وقتی فارغ‌التحصیل را وارد جامعه می‌کنیم فقط یک مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد می‌‌گیرد، در خانه بیکار می‌ماند. این نقش را وزارت آموزش و پرورش می‌تواند ایفا کند و هدایت تحصیلی را به سمت نیازمندی‌ها ببرد. اعتقاد من این است که حتما باید نگاه‌های فعلی به آموزش و پرورش تغییر پیدا کند و رویکردها باید کاملا عوض شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار