بهترین معلمان ما شهدا و ایثارگرانی هستند که درس ایثار و از خودگذشتگی را از خود بجا گذاشته اند

خرم آباد(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:بهترین معلمان ما شهدا و ایثارگرانی هستند که درس ایثار و از خودگذشتگی را از خود بجا گذاشته اند.

کد مطلب: ۹۱۶۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
بهترین معلمان ما شهدا و ایثارگرانی هستند که درس ایثار و از خودگذشتگی را از خود بجا گذاشته اند

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه ای که با حضور مدیر کل حفظ آثار و و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی با بیان خاطراتی از دوران نوجوانی خود گفت: من در دوران متوسطه در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت داشتم و بهترین لحظات زندگی‌ام را با فرماندهانی سپری کردم که به فیض عظیم شهادت نائل شده اند .

رضا زینی وند مقدم با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان گفت: بهترین معلمان ما شهدا و ایثارگرانی هستند که عملا درس اخلاق، مقاومت، شهامت ، گذشت، احسان، تعاون و همکاری را به ما آموخته اند .

وی با بیان اینکه رسالت آموزش پرورش انسان سازی است افزود: بخشی از فرایند تعلیم و تربیت ناشی از آموزه های دینی و بخشی دیگر آموزه های علمی و ارزش هایی است که همین شهدا و ایثار گران خلق کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: باید برای تربیت نسل نو و نسل جوان و آینده این کشور هم از پیامبران و صالحان الگو بگیریم و هم انسان های ارزشمندی که بهترین سرمایه عمر خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا انسان های دیگر در آزادی و امنیت و آرامش زندگی کنند.

وی با بیان اینکه ما با نسل چهارم انقلاب سر و کار داریم ، نسلی که ایثار و از خود گذشتگی شهدا را ندیده اند، تصریح کرد: وظیفه مشترک آموزش پرورش و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که زمینه آشنایی نوجوانان و جوانان را با ارزش‌های دوران دفاع مقدس و سیره عملی شهدا فراهم آوریم.

زینی وند مقدم ادامه داد: ما باید جوانان خوبی را تربیت کنیم و با یک برنامه ریزی دقیق بتوانیم به نتیجه برسیم، قطعا بخشی از این کار به عهده آموزش وپرورش و بخشی از آن به عهده نهادهای انقلابی مانند بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که می توان با تعامل با یکدیگر در راستای اهداف نظام حرکت کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که خطاب به جوانان و نوجوانان است، هم رسالت اموزش پرورش را سنگین کرده است و هم رسالت کل ارگان های مرتبط با دستگاه‌های فرهنگی که ان شاءالله بتوانیم این منویات را با جان و دل محقق کنیم.

وی با بیان این مطلب که‌ اهداف نظام تعلیم و تربیت، طبق سند تحول بنیادین با اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران گره خورده است گفت: امیدوارم بتوانیم در این زمینه وظیفه و رسالت خود را به خوبی انجام دهیم و جوانانی تربیت کنیم که بتوانند از کشورمان در مقابل بیگانگان محافظت کنند و در صورت نیاز هشت سال دفاع مقدس دیگری را خلق کنند.

وی در پایان با اشاره به وجود جوانان و نوجوانان در دفاع از حریم امامت در خارج از مرزهای ایران گفت : این موضوع نشانگر آنست که دستگاه تعلیم و تربیت کار خود را در راستای تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران بخوبی انجام داده است .

در این جلسه سرهنگ حجت الله ناصرپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس گنجینه ای است که باید ذره ذره آن بازبینی و دیده شود خبر از تدوین دانشنامه دفاع مقدس داد و گفت : استان لرستان با تقدیم ۶۳۰۰ شهید نقش تعیین‌کننده در سرنوشت دفاع مقدس داشت و اگر خون پاک شهدا نبود انقلاب ما پایدار نمی شد .

در پایان این جلسه به پاس همکاری صمیمانه آموزش و پرورش لرستان با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از طرف سرهنگ حجت الله ناصرپور لوح سپاسی تقدیم به زینی‌وند مقدم مقام عالی آموزش و پرورش لرستان شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار