معاون سواد آموزی استان خبر داد

بیش از ۲ هزار ایلامی در سال‌جاری باسواد می‌شوند

ایلام(پانا)- معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: براساس آخرین آمار سرشماری ۲۱ هزار و ۲۲۳ بی‌سواد یا کم‌سواد در استان ایلام نیازمند سواد آموزی هستند.

کد مطلب: ۹۱۶۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۲ هزار ایلامی در سال‌جاری باسواد می‌شوند

سمیه حیدری، معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: براساس آخرین آمار سرشماری ۲۱ هزار و ۲۲۳ بی‌سواد یا کم‌سواد در استان ایلام نیازمند سواد آموزی هستند.

وی افزود: در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی علاوه بر آموزش پایه در راستای تبلیغ و ایجاد انگیزه در مخاطبان جهت شرکت در برنامه‌های سوادآموزی فعالیت‌های آموزشی فرهنگی حلقه‌های کتابخوانی، مسابقات انشا نویسی و ده‌ها مهارت اجتماعی دیگر اجرا می‌گردد.

معاون سواد آموزی استان تصریح کرد: با توجه به ابلاغیه سازمان نهضت سواد آموزی، استان ایلام در سال‌جاری مکلف به باسواد کردن ۲ هزار و ۷۶۷ بی‌سواد یا کم‌سواد است.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون ۴ مرکز یادگیری محلی برای تثبیت سواد در استان راه اندازی شده که تلاش می‌شود این تعداد تا پایان سال افزایش یابد.

حیدری خاطرنشان کرد: راه اندازی این مراکز علاوه بر یادگیری خواندن و نوشتن، باعث می‌شود این افراد از حقوق شهروندی خود در جامعه مطلع شوند و مهارت‌های اساسی زندگی و حرفه‌ای نیز کسب خواهند کرد.

وی یادآور شد: آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی سطح استان که بین سال‌های ۷۹ تا ۹۲ و به طور مستمر در این راستا فعالیت داشته‌اند در اولویت استخدام هستند.

معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: طرح شتاب بخشی به ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان‌های نوار مرزی تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، ۴۷۰ آموزش‌دهنده فعال مسوول آموزش افراد کم‌سواد یا بی‌سوادان سطح استان را برعهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار