مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ مشهد:

هر کدام از شما باید در هر مدرسه ای که هستید، منشاء اثر باشید و از هر معلم یک مشاور بسازید

مشهد (پانا) - برگزاری جلسه مشاوران مدارس ناحیه چهار مشهد مقدس، با حضور مدیریت اداره و ریاست اداره مشاوره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و هیئت همراه در کانون رشد.

کد مطلب: ۹۱۶۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
هر کدام از شما باید در هر مدرسه ای که هستید، منشاء اثر باشید و از هر معلم یک مشاور بسازید

صفیه رکنی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۴ مشهد مقدس در جمع مشاوران ناحیه، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن (ع) و تقدیر از زحمات همه همکاران به ویژه معاونت پرورشی و کارشناس مشاوره اداره، بیان داشت: همه ما به عنوان معلم و قبل از آن به عنوان مربی، رسالت سنگینی بر دوش داریم که موجب دغدغه در وجود ما شده است.

از جمله گروه هایی که فشار و استرس و دغدغه بیشماری را متحمل می شوند، مشاوران مدارس هستند که به طور مستقیم با مشکلات و معضلات دانش آموزان در ارتباطند.

از مهمترین کارهایی که مشاوران در مدارس باید انجام دهند، آزمون های سنجش و رغبت پایه نهم و انتخاب رشته برای دانش آموزان است که می توان گفت این دست کارها، جزء ساده ترین کارها و برنامه هایی است که پیش رو دارید و مهم ترین و سخت ترین مسئله ای که شما با آن مواجه هستید مشاوره به دانش آموزان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.

باید توجه داشت که هر معلم در مدرسه باید یک مربی و مشاور باشد و هیچگاه دست از تربیت دانش‌آموزان برندارد و این نگاه و رویکردی است که شما به عنوان نماینده مسائل تربیتی باید در مدرسه ایجاد کنید.هر کدام از شما باید در هر مدرسه ای که هستید، منشاء اثر باشید و از هر معلم یک مشاور بسازید.

مهارت قدرت و جسارت ایجاد تغییر یکی از ویژگی های اصلی یک معلم و مربی است و مشاوران ما در مدارس باید رویکرد تربیتی مدارس را متحول و به روز نمایند و نگاهتان به شغل مشاوری تربیت و ریشه یابی مشکلات و معضلات دانش آموزان باشد.

مشاوران ما اگر بخواهند مفید باشند، در ابتدا باید عالم به تخصص خود و به روز باشند. دوم اینکه خود عامل به آن امر باشند و این چالش جامعه ماست. اینکه به سخنی که بر زبان میاوری اعتقاد داشته باشی و خود به آن عمل کنی. سومین مساله جلب اعتماد دانش آموزان و اولیا است. اینکه محرم اسرار آنها و هدایت کننده آنها باشید.

رازداری یکی از ارکان اصلی مشاوره است و این امر مهم باید در مدارس نیز رعایت شود. همچنین یکی از مسائل مهم تربیتی که در دین مبین اسلام نیز به آن اشاره و سفارش شده، اغماض و چشم پوشی است. در دنیای مدرن امروز که با تربیت های سنتی ما فاصله بسیاری دارد، با توجه به طرز فکر نوجوانان و جوانان جامعه کنونی، باید از بسیاری مسائل چشم‌پوشی کرد.

یکی از صفات بزرگ خداوند متعال ستارالعیوب است. توجه داشته باشید بسیاری از مسائل نوجوانان را می توان با نگاه محبت آمیز و چشم پوشی و تذکر در خفا حل و فصل کرد هر مسئله را نباید به مدرسه و اولیا منتقل کرد.

تربیت سلبی و تنبیه موجب تربیت بزهکاران آینده خواهد شد. بهترین راه حل محبت و توجه و تشویق است. حفظ کرامت انسانی در همه آموزه‌های دینی به دفعات تاکید شده است. چراکه کسی که کرامتش حفظ شود، خود به خود دست به انجام بسیاری کارها نخواهد زد.

به دانش آموز شخصیت دهید. کرامت شخصیت و هنجارهایی که قدرتش فراتر از قانون است، موجب خودکنترلی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار