عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

نمایندگان از پاسخ وزیر نفت قانع شدند

تهران (پانا) - دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر نفت در نشست امروز این کمیسیون برای پاسخگویی به پرسش تعدادی از نمایندگان خبر داد و گفت: نمایندگان از پاسخ وزیر به پرسش های خود قانع شدند.

کد مطلب: ۹۱۶۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان از پاسخ وزیر نفت قانع شدند

کوروش کرم پور حقیقی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، درباره دستور کار امروز کمیسیون انرژی اظهارداشت: آقای مسعودی نماینده مردم نی ریز و استهبان در رابطه با نگاه وزارت نفت در حوزه های عمرانی یا در بحث ورزشی و سلامت یا آموزشی از وزیر پرسید، چرا این کار به صورت عادلانه انجام نمی شود و نقدینگی در این حوزه ها عادلانه نیست؟.
وی افزود: وزیر نفت توضیح داد کشور را به چهار قسمت تقسیم کرده و براساس مسئولیت های اجتماعی که این وزارتخانه دارد به این چهار قسمت خدمات ارائه می کند؛90درصد مصرف اجتماعی وزارت نفت به حوزه های نفت خیز و گازخیز مربوط می شود.
نماینده مردم فیروزآباد درمجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: آقای زنگنه اعلام کرد در کنار این فعالیت ها به سالن ها و زمین های ورزشی، درمانگاه ها، خانه های بهداشت، مدارس، جاده ها و آب رسانی هم کمک می کنند.
کرم پور با بیان اینکه مسعودی انتظار توجیه بیشتر از سوی وزیر نفت را داشت، اظهارکرد: کمیسیون تصمیم گرفت جلسه ای در 15 روز آینده با حضور معاون وزیر نفت، معاون پارلمانی و مسئول پروژه های عمرانی این وزارتخانه و مسعودی انجام شود.
وی اضافه کرد: البته آقای مسعودی از پاسخ آقای وزیر قانع شد و از زحمات وزارت نفت قدردانی هم کرد. او فقط خواست موضوع برایش روشن تر شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی یادآور شد: سوال آقای مسعودی منطقه ای است حتی اگر قانع هم نمی شد به صحن علنی مجلس ارجاع داده نمی شد.
کرم پور پرسش دوم را مربوط به آقای جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: پرسش وی روی موضوع آلوگی های منطقه پارس جنوبی بود که با توضیحات کامل وزیر، قانع شد.
این نماینده مجلس درباره اینکه آیا وزیر امروز در نشست کمیسیون انرژی گزارشی از چگونگی فروش نفت با وجود تحریم ارائه کرده است یا نه، گفت: دشمن ما را تحریم کرد و ما هم تلاش می کنیم راهی برای دور زدن تحریم ها و فروش نفت بیابیم.
وی افزود: ما همه تلاشمان را برای انجام این کار خواهیم کرد تا نفت را صادر و پول حاصل از آن را وارد کنیم تا صرف رونق تولید داخلی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار