مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

سند 2030 در هیچ سطحی از آموزش و پرورش اجرایی نشد

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اجرای سند 2030 در کشور متوقف شده و هیچ ابلاغیه ای در این زمینه برای اجرا به استان ها صادر نشده است.

کد مطلب: ۹۱۶۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
سند 2030 در هیچ سطحی از آموزش و پرورش اجرایی نشد

محمد دستورانی افزود: سند آموزشی 2030 براساس نظر رهبری در دیدار با فرهنگیان در اردیبهشت سال 96 مبنی بر این که این سند بومی نبوده و مغایر با فرهنگ و اعتقادات مردم کشور است، از دستور کار آموزش و پرورش خارج شد.

وی ادامه داد: سند 2030 در شورای عالی فرهنگی با حضور رئیس جمهوری کنار گذاشته شد و تشکیل نشدن کارگروه برای اجرای سند 2030 و حضور نیافتن کارشناسان یونسکو برای بررسی روند اجرا، دلیلی محکم بر اجرایی نشدن این سند است.

دستورانی اظهار داشت: آموزش و پرورش با نظارت دقیق و گزینش مربیان حتی مربیان آموزشگاه های غیردولتی مراقبت می کند تا حتی ناخواسته و به صورت غیرمستقیم این سند وارد روند آموزشی کشور نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: چراغ راه آموزش در نظام تعلیم و تربیتی کشور بر اساس سند بومی تحت عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی شده و در راستای تحقق منویات رهبری در گام دوم انقلاب پیش می رود.

وی ادامه داد: سند تدوین شده در کشور تحت عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جامع و کامل است و دارای6 ساحت اخلاقی و اعتقادی، زیباشناختی، زیستی و حرکتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و اجرای نظام آموزشی شش- سه- سه نیز برگرفته از همین سند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار