اجرای نذر آموزشی در بزرگ‌ترین پلتفرم آموزش آنلاین کشور

تهران (پانا) –نشست بررسی راهکارهای نذر محتوای آموزشی دیجیتال امروز دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه 98 در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۶۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای نذر آموزشی در بزرگ‌ترین پلتفرم آموزش آنلاین کشور

سید مصطفی کلامی هریس بنیانگذار و مدیرعامل موسسه فرادرس، بزرگ‌ترین پلتفرم آموزش آنلاین ایران، در این نشست با اشاره به مفهوم نذر فرهنگی و نذر آموزشی اظهار کرد: نذر نباید ضرورتا غذای جسم باشد، بلکه می‌تواند غذای روح باشد. ما در موسسه فرادرس از سال 96 این حرکت ارزشمند یعنی نذر آموزشی را آغاز کردیم که پیشتر عنوان «ضیافت آموزشی» هم برای آن استفاده شده است. امسال چهارمین دوره نذر آموزشی را در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنیم و من این حرکت ارزشمند را به همه ناشران دیجیتال پیشنهاد می‌کنم.

وی درباره جزئیات این حرکت فرهنگی گفت: در هر دوره 500 تا 600 هزار عنوان تقاضای آموزشی به ما رسیده است. این دوره تقاضاها رو به افزایش است. مثلا امسال ۱۶ هزار نفر متقاضی آموزش نرم‌افزار فتوشاپ بودند و ما این درس را در اختیار آنها قرار دادیم.

مدیرعامل فرادرس یکی از راهکارهای افزایش سرانه مطالعه در جامعه را توسعه آموزش‌های دیجیتال عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم در میزان مطالعه جامعه تحولی به وجود بیاوریم، این از روش های سنتی امکان پذیر نیست و باید این حرکت در رسانه های دیجیتال اتفاق بیفتد.

کلامی درباره فعالیت ماه رمضان امسال این موسسه در بخش نذر آموزشی گفت: امسال درس‌های مختلف در حوزه‌های گرافیک، نرم‌افزاری، مهندسی، علوم پایه و آموزش‌های عمومی مثل شیوه ارائه علمی یا شیوه تندخوانی آماده شده است.

وی افزود: درس‌هایی که برای نذر آموزشی امسال انتخاب شدند همگی جزو مواردی هستند که طی شش ماه تا یک سال اخیر وارد زندگی مردم شدند و جزو موارد پرمخاطب هستند. سعی ما بر این بوده که موارد پرمخاطب را انتخاب کنیم یا موارد تخصصی که مورد استفاده افراد بیشتری باشند.

مدیرعامل فرادرس درباره اثرگذاری این آموزش‌ها گفت: پیش بینی می‌کنیم در پایان دوره به 750 هزار درخواست ضیافت آموزشی جواب داده باشیم. متقاضیان تا پایان خردادماه آموزش‌ها را دریافت می‌کنند. البته این 750 هزار درخواست حدود یک میلیون و 400 هزار ساعت آموزش را رقم میزند که قدم بزرگی در بالابردن سطح مطالعه جامعه محسوب می‌شود و ما خوشحالیم که سهمی در این حرکت فرهنگی ایفا می‌کنیم.

این ناشر دیجیتال با اشاره به «مهارت‌محور» بودن آموزش‌های فرادرس بیان کرد: اغلب درس‌های ما مهارتی و شغل‌محور هستند و افراد بسیاری می‌توانند با یادگیری مهارت‌ها فرصت شغلی به دست آورند یا به سمت خوداشتغالی بروند. آموزش‌های دیجیتال می‌تواند در مهارت‌آموزی و ایجاد خوداشتغالی بسیار موثر باشد.

مدیر بزرگ‌ترین پلتفرم آموزش آنلاین ایران درباره تازه‌ترین برنامه‌های این موسسه آموزشی گفت: هر ماه حدود 30 تا 35 آموزش جدید که تخصصی و مهارتی و دانشگاهی هستند منتشر می‌شود. ما امروز در میان وب‌سایت‌های فعال در آموزش آنلاین در دنیا در رتبه ششم ایستاده‌ایم و تا امروز 12 هزار مخاطب از سراسر دنیا جمع کرده‌ایم که میزان رضایت آنها از آموزش‌های ما 4.5 از 5 بود.

گفتنی است مجموعه علمی - آموزشی فرادرس، در همراهی با اعضای هیات علمی و تیم اجرایی آن، همزمان با ماه مبارک رمضان، چهارمین دوره نذری آموزشی را با عنوان «ضیافت آموزشی» در سراسر کشور برگزار می‌کند. در این طرح سراسری 30 +12 عنوان آموزشی غیر رایگان فرادرس، جهت استفاده دانشجویان بصورت رایگان ارائه شده است. مهلت استفاده از این طرح تا پایان روز دوشنبه 30 اردیبهشت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار