آموزش و پرورش در جست‌وجوی ایجاد رشته‌های گردشگری و هتلداری در مدارس شهرهای نمونه گردشگری شهمیرزاد و بسطام

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به وجود دو شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد و بسطام در این استان، از تلاش این اداره کل برای اخذ مجوز رشته‌های گردشگری و هتل‌داری در دبیرستان‌های شهرهای نمونه گردشگری بین‌المللی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۶۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در جست‌وجوی ایجاد رشته‌های گردشگری و هتلداری در مدارس شهرهای نمونه گردشگری شهمیرزاد و بسطام

محمد دستورانی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان، رسالت اصلی این اداره کل را آموزش، تعلیم و تربیت برشمرد و اظهار کرد: اسکان مسافران در مدارس نیاز به بازنگری دارد و آموزش و پرورش باید به رسالت اصلی خود بپردازد.

وی با اشاره به درگیری بخش وسیعی از آموزش و پرورش با سفر در تابستان و روزهای منتهی به نوروز و بعد از آن افزود: اسکان مسافران باید در اختیار تاسیسات زیر نظر میراث فرهنگی باشد.

دستورانی گفت: باید به جای اسکان مسافران در ایام پیک سفر در مدارس، از ظرفیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌ها که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: این حق معلمان است که در ایام سفر در اقامتگاه‌هایی به غیر از مدارس اسکان داشته باشند.

وی ضمن تبریک انتصاب مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان، خواستار افزایش همکاری بین بخشی بین این دو اداره کل به خصوص در زمینه مهارت‌آموزی شد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان سمنان از تلاش اداره کل آموزش و پرورش استان برای اخذ مجوز رشته‌های گردشگری و هتل‌داری در مقطع آموزش متوسطه در شهرهای نمونه گردشگری شهمیرزاد و بسطام خبر داد و گفت: توجه به گردشگری دانش‌آموزی و طرح همیار گردشگر زمینه‌ساز توسعه پایدار گردشگری است.

وی خواستار اجرای تورهای گردشگری دانش‌آموزی و آموزش مهارت صنایع دستی به دانش آموزان و احیای انجمن گردشگری در مدارس شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این دیدار از تلاش‌های اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در زمینه اسکان اضطراری مسافران در ایام نوروز قدردانی کرد.

مهدی جمال افزود: سفر در کشور نیاز به توازن توزیع در ایام مختلف دارد و اجرای طرح تعطیلات زمستانه می‌تواند در توازن بخشی سفر در تمام ایام سال موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار