معاون استاندار:

تعهد اشتغال سالجاری سمنان بیش از 10 هزار نفر است

سمنان (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با بیان این که تعهد اشتغال استان امسال 10 هزار و 338 نفر است، گفت: دستگاه های اجرایی برای تحقق تعهد اشتغال در سالجاری اهتمام ویژه داشته باشند.

کد مطلب: ۹۱۶۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تعهد اشتغال سالجاری سمنان بیش از 10 هزار نفر است

حشمت الله عسگری، در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: سال گذشته تعهد اشتغال استان 10 هزار و 600 نفر بود و استان موفق به ایجاد اشتغال بیش از تعهد شده بود.

به گفته وی، سال گذشته استان سمنان 103 درصد تحقق تعهد در زمینه اشتغال داشته و جزء استان های پیشرو در کشور بوده است.

عسگری ادامه داد: باید تلاش شود تعهد اشتغال استان سمنان امسال مانند سال گذشته به طور 100 درصد محقق شود و روند کاهش نرخ آمار بیکاری به واسطه اشتغالزایی مانند سال گذشته ادامه یابد.

وی ابراز داشت: بستر اینترنت فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال محسوب می شود و ضرورت دارد این حوزه برای ایجاد اشتغال در استان سمنان مدنظر قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان خاطرنشان کرد: اداره کل فناوری و ارتباطات نقش مهم در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان سمنان دارد و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کند.

وی یادآور شد: یکی از اهداف اجرای طرح بازآفرینی شهری ایجاد رونق اقتصادی است، چرا که با اجرای طرح بازآفرینی، فرصت شغلی ایجاد می شود و ضرورت دارد مسئولان ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق اجرای طرح های بازآفرینی شهرها را در دستور کار قرار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا با توجه به گستردگی نقش موثر و کمک کننده در اشتغالزایی و کاهش آمار بیکاری دارد.

به گفته عسگری، میامی شهر کمتر توسعه یافته در استان سمنان است و باید تلاش شود با جذب اعتبارات و اعطای تسهیلات در این منطقه تحول و توسعه ایجاد شود.

عسگری با بیان این که شرایط کشور در این شرایط زمانی درک می شود، اظهار داشت: تعهد اشتغال و تلاش مضاعف و هم افزایی برای ایجاد فرصت شغلی جدید در استان، رونق اقتصادی را به همراه دارد.

در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی حضور داشتند و درباره هدف گذاری ایجاد اشتغال در استان در سال 98 بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار