سیدمجتبی هاشمی: حضور مدیران مدارس در نماز نقش الگویی بسیار بالایی برای دانش آموزان دارد

تهران (پانا) - نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز شهرستان های استان تهران با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۶۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
سیدمجتبی هاشمی: حضور مدیران مدارس در نماز نقش الگویی بسیار بالایی برای دانش آموزان دارد

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه حضورمسئولین و مدیران مدارس در نماز و تلاش برای اقامه آن در ادارات و مدرسه قطعا نقش الگویی و رفتاری مناسبی برای دانش‌آموزان و همکاران خواهد داشت، اظهار کرد: اگر مدیر در لحظه اقامه نماز در جمع همکاران و دانش‌آموزان حضور داشته باشد می‌تواند در جذب آنان به این فریضه الهی نقش مهمی ایفا کند.

او افزود: با وجود مشکلات مالی پیشروی ائمه جماعات روحانی مدارس خوشبختانه تعداد آنان نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است و 719 نفر در سامانه همگام توسط مدیران مدارس ثبت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه نماز، گفت: یکی از طرحها و ابتکارات موفق امسال در حوزه نماز در سطح مدارس، طرح یاوران نماز بود که لازم است از فعالان این طرح پس از بررسی و تحلیل دستاوردهای آن تجلیل نمود.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: دوره های توانمندسازی با موضوعات نماز امسال برای 440 نفر از مدیران جدیدالانتصاب و 190 نفر از طلاب شاغل در آموزش و پرورش با همکاری ستاد اقامه نماز و حوزه علمیه برگزار گردید که در سال جدید در جهت کیفی سازی و افزایش آن گام خواهیم برداشت.

طرح یاوران نماز و عوامل تاثیر گذار در نماز ( مدیر ، نماینده معلمان ، مربی پرورشی ، نماینده اولیاء و دانش آموزان ) با نقش‌های تعریف شده و وظایف مورد انتظار با مشارکت خلاقانه در نهادینه‌سازی و فراگیر نمودن شور اشتیاق عملی به این واجب الهی بطور رسمی با نواختن زنگ نماز توسط ائمه جمعه مناطق در 23 مهر 97 آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار