۳۷۰۰ میلیارد ریال پروژه در بخش آی.سی.تی استان اردبیل سرمایه‌گذاری شد

اردبیل (پانا) - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل گفت: در سه سال اخیر بیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح استان سرمایه‌گذاری و اجرا شد.

کد مطلب: ۹۱۶۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
۳۷۰۰ میلیارد ریال پروژه در بخش آی.سی.تی استان اردبیل سرمایه‌گذاری شد

بهروز رزمی در دیدار با امام جمعه شهرستان سرعین اظهار داشت:‌ در بازدید میدانی که به همراه فرماندار سرعین از برخی روستاهای شهرستان صورت گرفت، وضعیت ارتباطی روستاها مطلوب ارزیابی و مقرر شد در بررسی مجدد پوشش تلفن همراه در برخی نقاط، موارد احتمالی در طول برنامه زمانبندی مشخص مرتفع شود .

او با اشاره به برنامه‌های دولت برای ایجاد شبکه ارتباطی مطمئن و قابل استفاده در مواقع بحرانی گفت: بر همین اساس پروژه ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور آغاز شده است که می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات در مواقع بحرانی شود .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات دارای سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متولی و مسئول ایجاد زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این شبکه است .

رزمی تصریح کرد: این وزارت در زمینه لایه خدمات نیز اقداماتی را بر عهده دارد اما در خصوص لایه تولید محتوا، بخش عمده وظایف و مسئولیت‌ها بر عهده سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هاست .

او از بهره‌مندی تمامی 26 شهر استان اردبیل از پوشش تلفن همراه نسل سوم و چهارم خبر داد و گفت: در سه سال اخیر بیش از سه هزار و 700 میلیارد ریال پروژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح استان سرمایه‌گذاری و اجرا شد .

امام جمعه سرعین نیز در این دیدار با اشاره بر بهبود وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور در سال‌های اخیر اظهار کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان وزیر جوان دولت اقدامات مفیدی در این حوزه انجام داده که این اقدامات موثر و قابل تقدیر است .

حجت‌الاسلام اصغری در مورد انتقادات برخی افراد بدون اطلاعات کافی گفت: باید از این گونه انتقادات و اقدامات که زمینه‌ساز بروز اختلافات و سوء برداشت‌های مختلف در جامعه شده و مانع رشد و تعالی کشور است، پرهیز شود .

او با بیان اینکه باید در کشور کارها ریشه‌ای حل شود، افزود: اصلاحات و تربیت لازم در هر زمینه‌ای باید از دوران کودکی انجام شود و ریشه مشکلات موجود در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی به دلیل عدم تربیت و آموزش صحیح افراد در گذشته است .

اصغری با اشاره به اهمیت و لزوم استفاده مثبت و موثر از فضای مجازی در کشور تصریح کرد: مشکلات موجود در استفاده صحیح از فضای مجازی نیز مربوط به نبود آموزش و فرهنگسازی استفاده درست از این امکانات موثر و مفید است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار