7 هزار نفر در خوی کارت اهدای عضو دریافت کردند

ارومیه(پانا)-مدیر موسسه سفیران اهدای عضو شمس خوی با اشاره به تلاش ها برای نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در جامعه گفت: بنا بر برنامه ریزی ها، هفت هزار نفر جهت اهدا عضو در این موسسه ثبت نام کرده و کارت اهدای عضو دریافت کرده اند.

کد مطلب: ۹۱۶۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
7 هزار نفر در خوی کارت اهدای عضو دریافت کردند

روح الله بهزاد افزود: از سال 1382 که اولین اهدای عضو توسط یک بانو در روستای «سیه باز» این شهرستان اهدا شد، تاکنون 15 نفر اهدا کننده داشته ایم که توانسته اند جان 40 نفر را نجات دهند.


وی با اشاره به راه اندازی موسسه اهدای عضو خوی از سال 1394، بیان کرد: 25 نفر به صورت فعال در خدمت صادقانه و رایگان این موسسه هستند و از جمله مهمترین موارد فعالیت این سمن خیریه، فرهنگ سازی برای ترغیب اهدای عضو برای خانواده هایی است که فردی از آنان دچار مرگ مغزی می شود.


وی با اشاره به فرهنگ ایثار و گذشت در مقوله اهدای عضو افزود: تصمیم گیری برای اهداء عضو توسط یک خانواده کاری سخت، تصمیمی بزرگ و ایثارگرانه است.


وی با تاکید بر فرهنگ سازی نسبت به اهدای عضو در جامعه، اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه که یک امر خیرخواهانه محسوب می شود، نیازمند همکاری بیشتر رسانه های جمعی و آگاهی بخشی هستیم.


وی ادامه داد: باید با ارایه اطلاعات لازم و فرهنگسازی در این خصوص، همگی صاحب فکر شوند و به عنوان یک سفیر اهدای عضو نجات بخش جان بیماران نیازمند پیوند باشند.


بهزاد بیان داشت: در این راستا افراد تاثیرگذار جامعه از جمله دانشمندان ملی و استانی، دانشجویان، دانش آموزان ، هنرمندان، ورزشکاران، گروه‌های مرجع و روحانیون خویی می‌توانند در ترغیب و تشویق اهدای عضو بسیار موثر باشند.


وی با اشاره به اینکه هر اهدا عضو جان پنج نفر را نجات می دهد، افزود: پیوندهای متداول عبارتند از کلیه ها، قلب، کبد، پانکراس، روده، ریه، استخوان، مغز استخوان، پوست و قرنیه، همچنین برخی از ارگان ها و بافت ها را می توان زمانی که شخص اهدا کننده زنده است به شخص دیگری پیوند زد.


فرماندار خوی درخصوص فعالیت های موسسه اهدای عضو شمس گفت: خوشبختانه خوی در زمینه اهدای عضو جز شهرستان های پیشگام می باشد و اینجانب به نوبه خود از تلاشگران و دست اندرکاران این امر خداپسندانه که توسط موسسه اهدای شمس انجام می شود، تقدیر و تشکر می نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار