رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان: 

عملیات لایروبی روستای چم‌مهر لرستان به پایان رسید

سمنان (پانا) - رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: با تلاش نیروهای اعزامی استان، عملیات لایروبی روستای چم‌مهر در استان لرستان به پایان رسید.‌

کد مطلب: ۹۱۶۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
عملیات لایروبی روستای چم‌مهر لرستان به پایان رسید

سرهنگ جبار دوست‌محمدی در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: با تلاش تمام نیروهای اعزامی از سپاه پاسداران و گروه‌های جهادی استان و مساعدت استانداری و تمامی دستگاه‌های اجرایی طی دو روز گذشته، عملیات لایروبی روستای چم‌مهر در استان لرستان به پایان رسید.‌

وی اضافه کرد: عملیات پاک‌سازی و لایروبی منازل و اماکن عمومی در روستای چم‌مهر در شرایط بسیار سخت انجام شد و با افتخار به پایان رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر همچنان ۵۰ نفر از نیروهای جهادی در چم‌مهر حضور دارند، ادامه داد: با تلاش تمامی نیروهای فعال سپاه، جهادی و اجرایی، عملیات شست‌وشو و پاک‌سازی منازل در چم‌مهر فردا یکشنبه به پایان می‌رسد.

دوست‌محمدی با بیان اینکه با استقرار یک اکیپ تخصصی در چم‌مهر، اقدامات نصب انشعاب آب و برق به انجام می‌رسد، گفت: با عنایت به تلاش‌های انجام‌شده و اقدامات صورت‌گرفته، برخی از مردم روستای چم‌مهر از چادرهای اسکان موقت به منازل مسکونی خود بازگشته‌اند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، به‌عنوان استان معین در بازسازی شهرستان پل‌دختر انتخاب شده است.‌

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان بیان کرد: در روستای چم‌مهر در مجموع ۱۴۷ واحد مسکونی به‌عنوان تخریبی اعلام شده که امکان افزایش تا ۱۷۰ واحد نیز وجود دارد.‌

دوست‌محمدی گفت: از مجموع ۱۴۷ واحد مسکونی تخریبی در چم‌مهر، تعداد ۷۳ واحد در چم‌مهر بالا و ۷۴ واحد در چم‌مهر پایین قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ واحد از ۱۴۷ واحد تخریبی چم‌مهر در داخل محدوده روستا و بقیه در محل جدید احداث خواهد شد، تأکید کرد: ۳۵۰ واحد مسکونی در روستای چم‌مهر نیاز به تعمیرات از کلی تا جزئی دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: عملیات ساخت ۱۴۷ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با پیمانکاری سپاه انجام خواهد شد که برای هر واحد ۶۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض توسط دولت پرداخت خواهد شد.

دوست‌محمدی اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذشده ملی، عملیات بازسازی تعداد ۵۰۰ واحد مسکونی در استان‌های لرستان و سمنان به سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا در امر بازسازی روستای چم‌مهر، در امور مربوط به برق، آب و سفیدکاری به اهالی این روستا مساعدت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار