مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مطرح کرد:

خیز استان سمنان برای ایجاد 10 هزار و 300 فرصت شغلی در سال 98

سمنان (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از بررسی و تدوین برنامه اشتغال این استان در سال 98 خبر داد و گفت: استان سمنان امسال برای ایجاد 10 هزار و 300 فرصت شغلی برنامه‌ریزی کرده است.

کد مطلب: ۹۱۶۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
خیز استان سمنان برای ایجاد 10 هزار و 300 فرصت شغلی در سال 98

اسماعیل غنیان در حاشیه کارگروه تخصصی اشتغال استان در جمع خبرنگاران با اشاره به توفیقات این استان در تعهد اشتغال سال گذشته اظهار کرد: با توجه به برنامه دولت برای ایجاد یک میلیون اشتغال، سهمیه استان سمنان حدود 9 هزار خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان سمنان، کارگروه اشتغال استان برای ایجاد اشتغال بیشتری برنامه‌ریزی کرده و قرار است 10هزار و 300 فرصت شغلی جدید در استان ایجاد کند.

وی با اشاره به عدم ارائه برنامه اشتغال از سوی برخی دستگاه‌های استان گفت: دستگاه‌هایی که تاکنون سهمیه اشتغال یک ساله خود را اعلام نکردند یک هفته فرصت دارند که برنامه خود را به این کارگروه استانی ارائه دهند.

دبیر کارگروه اشتغال استان از ابلاغ مرحله چهارم طرح اشتغال روستایی و مشاغل خانگی خبر داد و عملکرد استان در این بخش طی سال گذشته را خوب ارزیابی کرد و افزود: هم دستگاه‌های اجرایی و هم بانک‌های استان طی یک سال اخیر در جذب اعتبارات اشتغال روستایی و مشاغل خانگی عملکرد موفقی داشتند به طوری که بیش از 90درصد اعتبارات این حوزه در استان جذب شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از تداوم اجرای این طرح در سال 98 خبر داد و گفت: تلاش می‌شود که امسال نیز هم در حوزه اشتغال روستایی و هم در مشاغل خانگی از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

غنیان با بیان اینکه بخشی از سهمیه استان در صندوق کارآفرینی امید باقی مانده خاطرنشان کرد: در کارگروه امروز مقرر شد که آن دسته از متقاضیان سامانه کارا که اهلیت لازم و شرایط سرمایه‌گذاری را دارند به منظور استفاده از اعتبارات باقیمانده به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند و صندوق نیز موظف است در کوتاه‌ترین زمان ممکن زمینه اعطای این تسهیلات به متقاضیان را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار