کتابخانه ها بستری برای تعامل فرهنگی ایجاد می کنند

کاشان ( پانا) - مدیر اجرایی کانون توسعه فرهنگی کودکان گفت: جامعه انسانی زمانی از تنش‌های درونی و نگرانیها نجات می یابد که مطالعه و آگاهی توسعه پیدا کند زیرا توسعه و ترویج کتاب خواندن منجر به تغییر نگرش به زندگی می شود

کد مطلب: ۹۱۶۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه ها بستری برای تعامل فرهنگی ایجاد می کنند

منیر پوراصلانی در آیین گشایش کتابخانه نوش آباد اظهار کرد: توسعه فرهنگی در گرو پذیرش تفاوتها و تنوعهای فرهنگی است و کتابخانه ها بستری برای شناخت متقابل و تعامل فرهنگی ایجاد می کنند.

وی افزود: کتابخانه فقط محلی برای کتاب‌خوانی نیست، بلکه محلی است برای دور هم جمع شدن، گفت و گو و شناخت بهتر خود و جامعه، یافتن راه حل های خلاقانه برای رفع مشکلات و محلی برای رشد خلاقیت ها است.

وی تصریح کرد: کانون توسعه فرهنگی کودکان با هدف توسعه فرهنگی در مناطق محروم و بهره‌مندی کودکان از آموزش‌های غیررسمی تشکیل شده است و طی دو دهه فعالیت توانسته ۲۷ کتابخانه با 140 هزار جلد ایجاد کرده و ۱۴ هزار نفر را به عضویت بگیرد.

وی تاکید کرد: تجهیزکتابخانه برای کودکان ساکن در روستاهای مرزی و مناطق عشایری، یک فعالیت اساسی و بنیادی برای ساختن آینده با کیفیت و شهروندان متعهد، مسوولیت پذیر، آگاه و پاسخگو است.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: فعالیت کتابخانه ها، در دنیای مدرن، محدود به خواندن کتاب نیست، بلکه مولفه هایی مثل حقوق کودک، ارتباط سالم، شناخت مراحل رشد، تقویت ارتباط فکری، سلامت بنیان خانواده، خواندن جمعی، تمرین مشارکت و پذیرش دیگری و .... را در بر می گیرد.

مدیر اجرایی کانون توسعه فرهنگی کودکان گفت: یکی از اهداف کانون توسعه فرهنگی کودکان این است که در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی، شناخت کتاب خوب، آموزش های مربوط به کتابخوانی و کتابداری و فعالیت های کتابخانه ای را در اختیار همه قرار دهد.

پور اصلانی افزود: این کانون توانسته به ۴۱ شهر و روستا در مناطق محروم کشور یک هزار و 182 جلد کتاب هدیه بدهد و این مهم امکان پذیر نبود، مگر با یاری و همراهی دوستان و همراهان کانون توسعه فرهنگی کودکان که با خرید و اهدای کتاب ما را حمایت کردند.

به گزارش پانا، بیست و هفتمین کتابخانه کانون توسعه فرهنگی کودکان با اعتبار معادل 200 میلیون ریال در شهر تاریخی نوش آباد با حضور مسوولان اجرایی راه اندازی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار