تشریح اولویت جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تکریم ارباب رجوع و تسریع در انجام امور آنها را اولویت نخست سازمان ثبت دانست و گفت تسهیل دسترسی مردم به دفاتر اسناد رسمی برای آگاه‌سازی مردم از مزایای سند رسمی امری ضروری است.

کد مطلب: ۹۱۶۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تشریح  اولویت جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

به گزارش سازمان ثبت اسناد و املاک، ذبیح‌الله خدائیان در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی، اظهار کرد: سازمان ثبت و مراجع وابسته به آن از جمله دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند لذا عملکرد مثبت آنها در رضایتمندی مردم مؤثر است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سرعت و دقت در انجام امور مردم و خودداری از کاغذبازی را از عوامل رضایت مردم از این سازمان برشمرد و گفت: ما خدمتگذار مردم هستیم و تکریم ارباب رجوع را باید سرلوحه کارها قرار دهیم.

وی استفاده از فناوری‌های نوین را یکی از راه‌های تسریع در انجام امور و مقابله با فساد ذکر کرد و بر گسترش روند الکترونیکی کردن فعالیت‌های سازمان و خدمات دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد.

خدائیان یکی از مشکلات مردم را رواج معاملات از طریق اسناد عادی ذکر کرده و افزود: درصد بالایی از دعاوی مطروحه در مراجع قضائی ناشی از اسناد عادی است که در صورت مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی چنین مشکلی ایجاد نخواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر ضرورت آگاه‌سازی مردم از مزیت‌های سند رسمی تاکید کرد و تسهیل دسترسی مردم به دفاتر اسناد رسمی را در این خصوص ضروری دانست.

رئیس و اعضای محترم کانون سردفتران مرکز در این دیدار با اعلام آمادگی بر همکاری با مدیریت جدید سازمان اعلام داشتند به گزارش سازمان بازرسی کل کشور، دفاتر اسناد رسمی یکی از نهادهای کم تخلف در کشور به شمار می‌آید و در ادامه تقاضا کردند که ریاست سازمان بازنگری در تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی، تقسیم عادلانه اسناد بین دفاتر، حذف دفتر تمبر و افزایش حقوق بازنشستگان دفاتر اسناد رسمی را در دستور کار قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار