تابستان امسال محقق می شود:

اجرای درس کارورزی و کارآموزی برای بیش از 10هزار هنرجوی آذربایجان غربی

ارومیه (پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان از اجرای درس کارورزی و کارآموزی برای بیش از 10هزار هنرجوی پایه یازدهم و دوازدهم فنی و کاردانش در سطح استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۶۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای درس کارورزی و کارآموزی برای بیش از 10هزار هنرجوی آذربایجان غربی

مهین منافی از ابلاغ بخشنامه اجرای درس کارآموزی/کارورزی برای اجرا در دوره تابستان خبر داد و افزود: امسال درس کارآموزی/کارورزی شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش بصورت تجمیعی اجرا می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: توسعه و گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی در جریان فرآیند یاددهی و یادگیری، آماده سازی هنرجویان برای ورود به بازارکار، ایجاد روحیه خودباوری و سخت کوشی در بین هنرجویان و آشنا نمودن مراکز تولیدی، خدماتی با آموخته ها و توانمندی هنرجویان هنرستان از جمله اهداف این درس می باشد.

وی با اذعان به اینکه 10هزار و 400 نفر مخاطب این درس در تابستان سالجاری خواهند بود؛ خاطر نشان کرد: این درس صرفا در تابستان و برای پایه های یازدهم یا دوازدهم بصورت تجمیعی اجرا می شود و هیچ دوره و گواهینامه ای جایگزین آن نمی شود.

منافی گفت: بر اساس ماهیت هر رشته میزان ساعات کارآموزی شاخه فنی و حرفه ای از 120 تا 240 ساعت متغییر می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: میزان ساعات کارورزی شاخه کاردانش مطابق برنامه درسی هر یک از رشته های مهارتی این شاخه می باشد که در راستای سیاست مدرسه محوری و تفویض اختیار و بر اساس شرایط منطقه ای در تابستان یکی از پایه های یازدهم یا دوازدهم اجرا می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با بیان اینکه زمان انجام کارآموزی در هر روز براساس ساعات فعالیت در محیط واقعی کار خواهد بود؛ اضافه کرد: این زمان 6 یا 8 ساعت در روز در مدت 3 تا 6 هفته خواهد بود و تعطیلات رسمی جزء روزهای کارآموزی هنرجو محسوب نمی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار