اختتامیه هشتمین دوره جشنواره نوجوان سالم در پاکدشت برگزار شد

پاکدشت (پانا) - اختتامیه تجلیل از شایستگان جشنواره نوجوان سالم در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۶۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه هشتمین دوره جشنواره نوجوان سالم در پاکدشت برگزار شد

مهناز جعفری کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در مراسم اختتامیه جشنواره نوجوان سالم با تاکید براین که سلامت دختران نوجوان پیش شرط سلامت آینده جامعه است و هر گونه تلاشی برای ارتقای سطح آن بدون توجه به نظریات نوجوانان در مورد مفاهیمی چون آزادی بدون نتیجه خواهد بود افزود: با پیشرفت تکنولوژی، آسیب‌های اجتماعی نیز تغییر می‌کند و در گذشته مصرف موادمخدر به شکل سنتی تریاک و هرویین بوده ولی در حال حاضر جای خود را به مواد روان‌گردان و صنعتی داده است. دانش‌آموزان سرمایه‌های انسانی ما هستند و با جدیت تمام باید در برابر این آسیب‌های اجتماعی محافظت شوند. همچنین با توجه به بسط و گسترش آموزش بهداشت براى دانش‌آموزان مى‌توان با ذکر مسائل مختلف زندگی، به‌خصوص در روستاها در عادات و رفتار خانواده نیز اثر گذاشت و دانش‌آموز را به‌عنوان پیام‌رسان مسائل بهداشتى براى دیگر افراد خانواده برگزید.

او افزود: بسط و گسترش آموزش بهداشت را نباید فقط به یک‌دسته و مثلا مراقبین بهداشت مدارس محدود کرد بلکه گروه‌هاى دیگرى که نفوذ کلام آنها در بین طبقات مختلف مردم زیاد است باید در این راستا قرار گرفته و مردم را نسبت به مسائل مختلف بهداشتى و راه‌هاى تأمین و ارتقاء سلامت خود آگاه کنند. از جمله این گروه‌ها، معلمین مدارس خواهند بود که خود به‌عنوان رابطین بهداشتی، مى‌توانند حقایق زندگى و دانستنى‌هاى حیاتى بهداشتى را به دانش‌آموزان یاد داده و از طریق آنها به همه جا نشر دهند و این کارى است که اکنون در نقاط مختلف جهان از آن بهره‌بردارى مى‌کنند.

همایش نوجوان سالم از جمله برنامه‌های مختص به دانش‌آموزان است که با همکاری اولیاء و کارکنان آموزش و پرورش انجام می‌گیرد و آموزش نوجوانان در مهارت های زندگی و نحوه برخورد با مشکلات و هنجارهای اجتماعی از جمله اهداف این جشنواره می باشد.

شایان ذکر است که از منتخبین مسابقات جشنواره نوجوان سالم که جمعی از دانش آموزان دخترانه مدارس متوسطه می باشند توسط محمد اسدی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت و نیز سایر مسئولین توسط کارت هدیه و تقدیرنامه تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار