آغاز ثبت‌نام ارز دانشجویی از امروز

تهران (پانا) - سازمان امور دانشجویان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:ثبت نام ارز دانشجویی برای شش ماهه اول ۱۳۹۸ از تاریخ ۹۸/۲/۲۹ از طریق سامانه سجاد به نشانی portal.saorg.ir آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۶۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت‌نام ارز دانشجویی از امروز

بر اساس این اطلاعیه، روند و ضوابط پرداخت ارز براساس بخشنامه‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و تامین و پرداخت ارز دانشجویی (اعم از مقرری و شهریه) به نرخ بازار مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز( ETS)صورت می‌گیرد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است:

اطلاعیه شماره ۱ (سال ۱۳۹۸)

با توجه به نامه شماره ۴۱۳۰۷/ ۹۸ مورخ ۱۳۹۸/۲/۱۴ اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بدینوسیله به اطلاع کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل واجد شرایط دریافت ارز دانشجویی می‌رساند، متقاضیان (مشابه ۶ ماهه دوم سال ۹۷) می‌توانند از تاریخ ۱۳۹۸/۲/۲۹ فرم‌های لازم به همراه مدارک مورد نیاز را تکمیل و در سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.irبارگذاری نمایند.

شایان ذکر است سازمان امور دانشجویان فقط موظف به تأیید وضعیت تحصیلی دانشجویان بوده، روند و ضوابط پرداخت ارز براساس بخشنامه‌های بانک مرکزی ج.ا.ا است. ضمنا تامین و پرداخت ارز دانشجویی (اعم از مقرری و شهریه) به نرخ بازار مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) است.

اطلاعیه شماره ۲ (سال ۱۳۹۸)

ارز دانشجویی شش ماهه اول صرفاً در بازه زمانی ۱۳۹۸/۱/۱ تا ۱۳۹۸/۶/۳۱- از فروردین تا آخر شهریور ۱۳۹۸ تعلق می‌گیرد.

طبق نامه شماره ۴۱۳۰۷/ ۹۸مورخ ۱۳۹۸/۲/۱۴ اداره سیاستها و مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مبنای نرخ ارز درخصوص تامین و پرداخت ارز دانشجویی (اعم از مقرری و شهریه) به نرخ بازار مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) است.

طبق بخشنامه بانک مرکزی، ارز دانشجویی به مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد و برای مقطع کارشناسی فقط دانشجویانی که شروع به تحصیل آنها قبل از ۹۷/۲/۳۱ می باشد می‌توانند درخواست کند.

شایان ذکر است سازمان امور دانشجویان فقط موظف به تأیید وضعیت تحصیلی دانشجویان بوده، مراحل و ضوابط پرداخت ارز (نوع، میزان و نرخ) براساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی ج.ا.ا بر عهده بانک‌های عامل (تجارت و سامان) است.

با عنایت به نرخ ارز (آزاد)، توصیه می شود تنها متقاضیان واقعی، درخواست خود را در سامانه سجاد بارگذاری کند.

با توجه به اینکه کلیه فرآیندها و خدمات به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه انجام می‌شود، نیازی به مراجعه حضوری نیست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به قسمت سوالات متداول در سامانه سجاد مراجعه نموده ودر صورتی که پاسخ مورد نظر شما وجود نداشت، سوالات خود را از طریق ایمیل support@saorg.ir ارسال نموده و پیگیری کند.

برای کسب اطلاع و پیگیری از وضعیت درخواست، متقاضی می‌تواند به پروفایل و ایمیل شخصی و همچنین به پیام ارسال شده به شماره تلفن همراه ارائه شده (ثبت شده در سامانه) مراجعه نماید. جهت ارتباط با پشتیبانی سامانه، از گزینه درخواست پشتیبانی سامانه سجاد در منوی خدمات استفاده نمائید.

طبق مصوبه مورخ ۱۳۹۳/۱۱/۸ هیأت محترم وزیران هزینه دریافتی از طریق سامانه بابت بررسی درخواست شما است و درصورت عدم تایید قابل عودت نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار