برگزاری مراسم تقدیر ازمنتخبین مسابقات نماز، قرآن و عترت پاکدشت

پاکدشت(پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت از برگزیدگان استانی و منطقه ای مسابقات نماز، قرآن و عترت تجلیل بعمل آورد.

کد مطلب: ۹۱۶۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم تقدیر ازمنتخبین مسابقات نماز، قرآن و عترت  پاکدشت

محمد سیلسپور رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در محفل قرآنی دانش آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی و متوسطه مدارس شهرستان افزود: هدف ما تنها برگزاری مسابقات نیست بلکه ترویج فرهنگ قرآنی است ومسابقات روزی شروع و روزی دیگر به اتمام می‌رسد.

او افزود: ما باید به هدف خود که ارتقای فرهنگ قرآنی است دست یابیم وبدانیم چه رازی در شب زنده‌داری امام حسین(ع) در شب عاشورا وجود دارد که ایشان برای یک شب تلاوت قرآن و نماز امان خواستند.

او بیان کرد: اهداف و ابعاد قرائت قرآن میبایست توسط پژوهشگران قرآنی استخراج و به نوجوانان و جوانان منتقل شود، قرآن کتاب زندگی و انسان‌سازی است، روش‌های زندگی و آموزه‌های دینی در قرآن بیان شده،ما متاسفانه آن‌چنان که باید و شاید به آن پرداخته نشده و همه باید مروج قرآن باشیم و آیات را دانسته تا بتوانیم تدابیر تربیتی را در مدارس خود پیاده کنیم و مربیان قرآنی می توانند در مدارس آیات کاربردی قرآن را در قالب شعار زندگی کوتاه و با معنا در معرض دید عموم قرار دهند تا همواره چشم دانش آموزان با آیات الهی مانوس باشد.

در ادامه محمد اسدی معاونپرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش پاکدشت در سخنانی با اشاره به میلاد با سرسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در ایام آتی ماه مبارک رمضان افزود: این شخصیت معصوم را باید سرلوحه اعمال خود قرار دهیم و کرامت و بخشش را که از جمله خصایص ایشان می باشد با حوصله و صبوری در لحظه لحظه زندگی پرمشغله خود تمرین و تکرار کنیم .

مجید حبیب پور کارشناس مسئول اقامه نماز، قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت نیز اگفت: در مقطع ابتدایی هشتاد نفر دانش آموز دختر و هفتاد نفر دانش آموز پسر، در مقطع متوسطه اول هشتاد و دونفر دانش آموز دختر و نود و دو نفر دانش آموز پسر، دوره دوم متوسطه هفتاد و شش نفر دانش اموز دختر و هشتاد و چهار دانش آموز پسر و در مجموع چهارصدو هشتاد و چهار نفر دانش آموز در رشته‌های حفظ عمومی و ویژه، همخوانی،قرائت، تحقیق و ترتیل توسط رئیس اداره اموزش و پرورش تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار