مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان:

ایمنی مساجد و تکایای شهر کرمان مورد بررسی قرار گرفت

کرمان(پانا) - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از بازدید ایمنی از مساجد و تکایا در سطح شهر کرمان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۶۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ایمنی مساجد و تکایای شهر کرمان مورد بررسی قرار گرفت

علی عسکری گفت: تدابیر لازم برای بررسی ایمنی شهر و شهروندان در مساجد و تکایا در ایام ماه مبارک رمضان اندیشیده شده است.

وی افزود: کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با تهیه چک لیست‌های ایمنی در تکایا و مساجد شهر مستقر می‌شوند تا مباحث ایمنی را کنترل کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه هیئت امنا نقش بسیار مهمی در تأمین ایمنی این اماکن دارند، افزود: کارشناسان این سازمان با حضور در مساجد و تکایا، مسائل ایمنی و خطرات احتمالی را به اطلاع مسئولان اماکن مذهبی می‌رسانند.

وی ادامه داد: در صورت اعلام هیئت‌های مذهبی، سازمان آتش نشانی آمادگی ارائه مشاوره و بازدید ایمنی از تکایا، حسینیه‌ها و مساجد را دارد.

مدیرعامل آتش نشانی کرمان در ادامه از بررسی ایمنی آشپز خانه‌ها، سیستم‌های دود کش، تهویه و سیستم برق این اماکن توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی خبر داد و تاکید کرد: سیم‌کشی‌های برق در مساجد و تکایا از ظرفیت بسیار بالایی برای حادثه ساز شدن برخوردار است که باید دقت خاصی در این خصوص اعمال شود.

عسکری گفت: در بازدیدهای انجام شده خاموش کننده‌های دستی موجود و درب‌های ورود و خروج مورد بازدید قرار گرفت و در صورت داشتن نقص، تذکرات لازم داده شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان تصریح کرد: لازم است درهای خروجی اماکن مذهبی و مساجد حتماً برای خروج باز بوده تا در مواقع ضروری شهروندان بتوانند با حفظ خونسردی و آرامش از محل خارج شوند و همچنین اماکن مذهبی و مساجد حتماً به خاموش کننده دستی مجهز باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار