آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل

کاشان ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ، از آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون برای کلیه شهروندان با سن بالای 30 سال در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۶۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل

سید علیرضا مروجی، در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از ۲۷ اردیبهشت همزمان با روز جهانی فشارخون آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه ۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: فشار خون بالا، یکی از عوامل اصلی خطر در بیماری های قلبی عروقی است ولی بدون علامت و همراه با عوارض جدی است که بر عملکرد طبیعی قلب، مغز و کلیه ها و عروق خونی اثر گذاشته و هزینه های درمانی بالایی را به بیمار تحمیل می کند.

وی تاکید کرد: کنترل فشارخون به مداخله شخصی و تلاش فرد بستگی دارد و هدف از خودمراقبتی فرد مبتلا به فشار خون این است که بیمار قادر باشد با آگاهی و با مشارکت کامل در مراقبت از خود کوشا باشد و در این راه مداومت داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پویشهای ملی به عنوان اقدام جمعی، برای اثرگذاری بر افکار عمومی است و اجرای صحیح این پویش می تواند با افزایش آگاهی مردم ، منجر به اصلاح سبک زندگی و افزایش سطح کیفیت زندگی مردم شود.

مروجی افزود: بسیج ملی کنترل فشارخون بالا برای کاهش مصرف نمک روزانه مردم به میزان حداقل ۵۰ درصد، افزایش مصرف غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه­‌جات به میزان ۲۵ درصد بیش از وضعیت کنونی، کنترل و درمان مبتلایان به فشارخون بالا هدفگذاری شده است.

به گزارش پانا بیش از 15 میلیون نفر از شهروندان ایران مبتلا به فشار خون می باشند که از میان آنها فقط 60 درصد از بیماری خود مطلع هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار