بسیج ملی کنترل فشارخون در نیشابور هم چنان ادامه دارد

نیشابور (پانا ) - رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در برنامه تلویزونی بهار جان ها از شبکه استان خراسان گفت: بسیج همگانی مقابله با پرفشاری خون در نیشابور پایان نیافته است و مردم شریف نیشابور می توانند با مراجعه به پایگاه های سلامت هم چنان به اندازه گیری فشار خون خود اقدام کنند.

کد مطلب: ۹۱۶۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
بسیج ملی کنترل فشارخون در نیشابور هم چنان ادامه دارد

محسن عظیمی نژاد در این گفت و گو با تشکر ویژه ازسعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اکبری مشاور عالی وزیر بهداشت در اجرای پویش ملّی کنترل فشار خون بیان کرد: امروزه بیماری های غیر واگیر حدود 75 تا 80 درصد عامل مرگ و میر جوامع مختلف از جمله ایران بشمار می روند.

وی از ابتلا به فشارخون به عنوان یکی از مهم ترین مسائل در بیماری های قلبی و عروقی یاد کرد و گفت: ابتلا به فشارخون عامل بیش از پنجاه درصد از مرگ و میرها است و عدم توجه به فشارخون سبب آسیب به قلب، مغز، کلیه، عملکرد جنسی و شبیکه چشم می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه مصرف نمک را مهم ترین عامل ابتلا به فشار خون دانست و گفت: فشارخون از طریق کاهش مصرف نمک، غذای پرچرب و ورزش روزانه قابل کنترل است. در ایران سه برابر استاندارد جهانی مصرف نمک وجود دارد که در همین راستا در شهرستان نیشابور از مصرف زیاد نمک در نانوایی های پیشگیری بعمل آمده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور هم چنین خاطر نشان کرد: بسیج مقابله با فشار خون در نیشابور از اول اردیبهشت 98 به مدت 15 روز وارد مرحله عملیاتی شد و با اجرای این پویش 56 هزار نفر به اندازه گیری فشار خون خود اقدام کردند در این میان 12 هزار نفر بیمار مبتلا به پرفشاری خون شناسایی شد. هم چنین سه هزار نفر از افراد مراجعه کننده از فشار خون خود اطلاعی نداشتند و 500 نفر نیز فشارخون بالای 16 داشتند.

وی در پایان به حضور تیم جراحان پلاستیک در نیشابور اشاره کرد و یادآور شد: از 28 خرداد ماه تیم جراحان فوق تخصصی پلاستیک موسسه ملی ندای سلامت مرهم در نیشابور حضور پیدا می کنند و افرادی که دارای شکاف لب و کام و برخی ناهنجاری های هنگام تولد جمجه و سر و صورت هستند می توانند در سایت مرهم به ادرس http://marhamportal.ir مراجعه و از خدمات فوق تخصصی به صورت رایگان بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار