سرپرست فرمانداری اهواز اعلام کرد: خسارت ۵۶۰۰میلیاردتومانی سیل به زیرساخت‌های شهری و روستایی

اهواز (پانا ) - جمال عالمی نیسی در نشست بررسی وضعیت مناطق سیل زده خوزستان با حضور معاون عمرانی وزیرکشور، با اعلام خسارت ۵۶۰۰میلیاردتومانی سیل اخیر در اهواز گفت بخش شهری و روستایی اهواز در سیل اخیر دچار خسارت‌های بسیار جدی شد.

کد مطلب: ۹۱۶۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست فرمانداری اهواز اعلام کرد: خسارت ۵۶۰۰میلیاردتومانی سیل به زیرساخت‌های شهری و روستایی

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه سیل آسیب‌های زیادی به حوزه شهری و روستایی این شهر وارد کرده، اظهار کرد: اهواز با وسعتی که در بخش شهری و روستایی دارد بیش از مناطق دیگر از سیل متضرر شد.
او افزود: با اخذ اطلاعات از دستگاه‌های اجرایی درباره خساراتی که سیل به بخش فاضلاب و زیرساختهای شهری و روستایی وارد کرد، میزان خسارت ۵ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان است.

سرپرست فرمانداری اهواز ادامه: بیشترین ضرری که سیلاب در قسمت شهری اهواز وارد کرد مربوط بخش فاضلاب و معابر است و در بخش روستایی بیشترین آسیب را راههای ارتباطی دیدند.

عالمی نیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان اهواز با سیلاب سه رودخانه دز، کارون و کرخه مواجه بود، عنوان کرد: با وجود تلاش های بسیاری که برای ممانعت از ورود سیل شد اما روستاهای بخش مرکزی زیر آب رفت و زیر ساخت‌های آنها خراب شد.

اوهمچنین با براوردآسیبهای سیل افزود: در این سیل ۸۰۰ واحد شهری و یک هزارو ۶۰۰ واحد در روستا آسیب دید که تعداد ۳۷۰ واحد مسکونی روستایی و ۳۰ واحد مسکونی شهری احداثی و تعداد یک هزارو ۲۳۰ واحد مسکونی روستایی و تعداد ۸۷۰ واحد مسکونی شهری تعمییراتی هستند‌.

عالمی نیسی با اشاره به آغاز بازسازی اماکن مسکونی در مناطق سیل زده، گفت: تاکنون حدود ۴۰۰ واحد روستایی کمک های بلاعوض دریافت کرده اند و بازسازی خود را شروع کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار