مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

کشت پنبه در استان قزوین جانی دوباره گرفت

قزوین (پانا) - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : بعد از سالها تعطیلی کشت پنبه در استان ؛ برای سال جاری کشت این محصول در اراضی کشاورزی این استان آغاز شده است .

کد مطلب: ۹۱۶۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کشت پنبه در استان قزوین جانی دوباره گرفت

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تورج بنیادی با اعلام این خبر افزود : با توجه به عدم استقبال کشاورزان طی چند سال گذشته از توسعه کشت پنبه به دلیل هزینه های بالای تولید ، عدم مکانیزه بودن کشت ، نبود نیروی کارگری و افزایش هزینه های مربوط به کاشت ، داشت و برداشت ؛ کشت این محصول با توجه به حمایت های دولت و سیاستهای ویژه در خصوص خرید تضمینی این محصول جانی دوباره کرفت .

وی اظهارداشت: در سال جاری پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان در شهرستان بوئین زهرا به زیر کشت این محصول برود .

بنیادی میانگین متوسط عملکرد این محصول را بیش از ۴ تن در هکتار برآورد کرد .

به پیش بینی این مقام مسئول ؛ امسال ۴۰۰ تن پنبه از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به مزایای کشت این محصول اشاره کرد و گفت : کشت پنبه موجب اشتغالزایی بالا و همچنین حفظ خاک و پایداری تولید در اراضی کشاورزی می شود .

بنیادی اضافه کرد : به طور متوسط با کشت هر هکتار پنبه در استان ؛ ۵ نفر بصورت مستقیم و ۱۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی می شود .

وی تصریح کرد : با توجه به محدودیت های کم آبی و تغییرات مربوط به خشکسالی در سالهای اخیر در استان قزوین ؛ محصول پنبه با نیاز آبی کم و مقاومت نسبت به شوری خاک ؛ امید است در سالهای آتی شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول باشیم.

بنیادی خاطر نشان کرد : مباحث مربوط به اشتغالزایی ، تامین مواد اولیه صنایع نساجی و کارخانجات پنبه پاک کنی موجود در استان های همجوار مانند ؛ البرز ، اشتهارد ، مرکزی ، قم و سایر صنایع وابسته و همچنین رعایت تناوب زراعی و در نهایت حفظ و پایداری تولید از جمله ها صرفه های اقتصادی مربوط به کشت پنبه در کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار