همزمان با ایام ماه مبارک رمضان،

نمایشگاه قرآن کریم از امروز در اراک شروع به کار می کند

اراک (پانا)- نمایشگاه قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان از امروز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه 98 در فرهنگسرای آیینه اراک شروع به کار می کند.

کد مطلب: ۹۱۶۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه قرآن کریم از امروز در اراک شروع به کار می کند

به گزارش خبرنگار پانا در اراک، بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، نمایشگاه قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در بخش ها و غرفه های مختلف و متنوع از روز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای آیینه اراک شروع به کار می کند.

بخش کودک و نوجوان این نمایشگاه شامل غرفه کاردستی، غرفه سوره های آسمانی، غرفه نقاشی دیواری و نقاشی های مناسبتی و نقاشی آزاد، غرفه گریم کودک ، کارگاه مادرانه و غرفه عروسک گردانی می باشد.

کودکان در این نمایشگاه در غرفه سوره های آسمانی، در قالب تصویر سازی و قصه گویی با معارف قرآنی آشنا می شوند،همچنین در غرفه عروسک گردانی با کمک عروسک ها به آموزش نماز و وضو و مفاهیم دینی با روشی بسیار شاد و کودکانه ، غیر مستقیم و همراه با بازی آشنا می شوند.

در غرفه نوجوانان که با نام بوسه ای بر آسمان دایر شده است نیز نوجوانان به فعالیت هایی نظیر نوشتن دل نوشته و نقاشی و بازی های متناسب با این گروه سنی مانند دارت ومارپله و.. می پردازند.

کارگاه حجاب در این نمایشگاه به صورت میزگرد برگزار می شود و در غرفه مهدویت به صورت غیر مستقیم و با ساخت ماکت حرم مطهر امام رضا(ع) و قطار مسافربی و بازدید کنندگان با سیره و زندگی حضرت صاحب الزمان (عج) آشنا می شوند.

غرفه کتاب و کتاب خوانی که با بازی و سرگرمی و مسابقه های متنوع با هدف جذب گروه کودک و نوجوان در نمایشگاه و نیز غرفه سفال گری و غرفه فروش محصولات حجاب و عفاف از دیگر غرفه های این نمایشگاه است.

بخش هنری این نمایشگاه نیز شامل غرفه های معرق، محرق، ‌منبت، کتیبه‌سفال، مینا سفال،‌ نقاشی روی سفال،‌ نقاشی چرم، رو دوزی سنتی،‌ گلیم و جاجیم، تذهیب، کاشی و ویترای، قلمزنی مس، خوشنویسی،‌ نگارگری،‌ سوخته نگار، ماکت سنتی، آیینه کاری و گچ­بری سنتی با حضور هنرمندان و استادان این رشته ها است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار