همزمان با ۱۵ ماه رمضان؛

جشن گلریزان در ارومیه برگزار می شود

ارومیه–(پانا)- مدیرکل اموز زندانها و رئیس هئیت مدیره ستاد دیه آذربایجان غربی گفت: همزمان با ۱۵ رمضان و ولادت امام حسن مجتبی (ع) جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ارومیه برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۱۶۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
جشن گلریزان در ارومیه برگزار می شود

حمزه بروجنی ظهر شنبه در دیدار اعضای ستاد دیه استان با استاندار آذربایجان غربی افزود: ماه رمضان امسال ۲۴ جشن گلریزان در استان برگزار می‌شود که جشن گلریزان ارومیه ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان ۶۴۲ زندانی جرایم غیرعمد وجود داشت که این تعداد با حمایت خیرین و تلاش‌های ستاد دیه به ۵۰۳ نفر رسیده است ادامه داد: از زمان آغاز به کار ستاد دیه که از سال ۱۳۷۸ در استان پنج هزار و ۱۴۹ نفر زندانی غیرعمد از زندان آزاد و به کانون خانواده بازگشته اند.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ نیز با کمک ستاد دیه و مشارکت خیرین استان، موجبات آزادی ۳۷۰ نفر از محکومین جرایم غیرعمد در استان فراهم شد امسال با برگزاری جشن‌های گلریزان امیدواریم زمینه آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های گلریزان امسال در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود افزود: یکی از اولویت‌های مهم زندان‌ها و مراکز اصلاحی و تربیتی استان کاهش جمعیت کیفری است، حبس برای افرادی که ناتوان از پرداخت مهریه هستند موجب آسیب‌های اجتماعی و تزلزل بنیان خانواده‌ها می‌شود.

بروجنی خواستار همکاری و همراهی رسانه‌های استان در جهت فرهنگ سازی گذشت و نیز کمک به زندانیان جرایم غیرعمد در استان اظهار داشت: ماه رمضان فرصت ارزشمندی برای اخذ گذشت از شکات، کمک خیرین و مردم به همراه مسئولان در راستای برگزاری جشن‌های گلریزان با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در این دیدار با استقبال از پیشنهاد برگزاری جشن‌های گلریزان در ادارات کل استان گفت: به برکت ماه مبارک رمضان در هر اداره‌ای جشن گلریزان برای آزادی جرایم غیرعمدی برگزار و گزارش آن به استانداری ارائه شود.

حجت الاسلام حسن پور مدیرعامل ستاد دیه استان نیز در این دیدار پیشنهاد برگزاری جشن گلریزان به مناسبت ماه مبارک رمضان در ادارات کل استان را مطرح کرد که مورد موافقت و استقبال استاندار استان قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار