ساماندهی ضایعات فروشان ارومیه چشم انتظار همت مسئولین شهر!

ارومیه (پانا)- رئیس اتاق اصناف ارومیه گفت: کم کاری ها سازمان های مرتبط مانع از ساماندهی صنوف آلاینده ارومیه شده است.

کد مطلب: ۹۱۵۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی ضایعات فروشان ارومیه چشم انتظار همت مسئولین شهر!

اصغر طاهری پور افزود: از سال۹۱ زمینی در جاده بالانج برای ساماندهی صنوف آلاینده ارومیه مشخص شده که متاسفانه با کم کاری برخی سازمان های مربوطه تاکنون اقدام مفیدی دراین خصوص انجام نشده است.

طاهری پور بااشاره به اینکه به دلیل شرایط اقتصادی تعداد ضایعات فروشان در ارومیه افزایش یافته است تصریح کرد: درحال حاضر ۳۰۰ صنف ضایعات فروش دارای پروانه و ۱۰۰ صنف بدون پروانه در ارومیه فعال هستند که درهرکدام از این مغازه ها میانگین ۲۵ نفر بطور مستقیم مشغول به کار بوده و معاش بیش از ۳هزار خانوار ازاین شغل تامین می شود.

وی بااشاره به اینکه تا پیش از سال۹۰ این شغل فاقد صنف واتحادیه بود خاطرنشان کرد: ازسال ۹۰ برای ساماندهی و اخذ مجوز این شغل دارای صنف شد که بعداز تعیین محل استقرار ضایعات فروشان ،اتاق اصناف منتظر مجوز تغییر کاربردی زمین از سوی اداره راه وشهرسازی برای استقرار صنوف آلاینده است ولی باگذشت‌ ۷ سال تاکنون هیچ اقدامی از سوی این سازمان انجام نشده است.

رئیس اتاق اصناف ارومیه ادامه داد: متاسفانه بیشتر مردم شهرارومیه از وجود این مغازه ها در داخل شهر گلایه مند هستند ولی مسئولان شهری تاکنون برای رفع این معضل اجتماعی تنها بصورت شعارگونه عمل کرده اند.

طاهری پور یاد آور شد: با ساماندهی ضایعات فروشان اتاق اصناف می تواند بهتر و موثرتر به مشکلات این صنف رسیدگی کرده از بروز آسیب های اجتماعی ،زباله گردی، سرقت و فروش وسایل جلوگیری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار