اهدای خون مردم شهرری در دهه اول ماه مبارک رمضان

شهرری(پانا) - مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: 456 نفر از اهالی شهرری طی دهه اول ماه مبارک رمضان برای اهدای خون، پلاسما و پلاکت به پایگاه‌ اهدای خون شهرری مراجعه کردند.

کد مطلب: ۹۱۵۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اهدای خون مردم شهرری در دهه اول ماه مبارک رمضان

سید مرتضی طباطبایی اظهار داشت: 358 نفر از اهدا کنندگان مرد و 16 نفر هم زن بودند که در راستای روند خون رسانی و تامین فرآورده‌های خونی برای مراکز درمانی شهرستان ری اقدام به اهدای خون کردند.

او تصریح کرد: آمارهای مناسبی مبنی بر ذخایر فرآورده‌های خونی در استان تهران و شهرری وجود دارد اما کاهش محسوسی در زمینه مراجعه مردم به مراکز اهدای خون در ایام ماه رمضان وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران یادآور شد: استمرار حضور گسترده اهداکنندگان خون در مراکز دریافت خون طی ایام ماه مبارک رمضان مانع بروز مشکلاتی در این حوزه خواهد شد.

او عنوان کرد: 164واحد اهدای خون معادل 20 درصد از مجموع اهداکنندگان خون تهرانی در دهه اول ماه مبارک رمضان مربوط به اهداکنندگان مستمر است که در سال 2 بار نسبت به اهدای خون اقدام می کنند.

طباطبایی افزود: 89 نفر از جمع اهداکنندگان دهه اول ماه مبارک رمضان در مرکز اهدای خون شهرری مربوط به کسانی است که برای اولین بار به مراکز اهدای خون مراجعه کردند.

او ادامه داد:121 نفر از اهداکننده نیز از افراد باسابقه در این حوزه بودند که در پرونده سال های قبل آنها، اهدای خون ثبت شده بود.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه چهار درصد اهدا کنندگان خون در تهران را زنان تشکیل می دهند، گفت: فرهنگ سازی و تشویق به حضور بیشتر بانوان در صفوف داوطلبان اهدای خون، از اقدامات مورد توجه و موثر است که باید انجام شود.

/خبرنگار: مریم ترکمان/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار