برگزاری جلسه هم اندیشی همکاری های مشترک حوزه علمیه و ادارات آموزش و پرورش شهرستان های غرب استان تهران

اسلامشهر(پانا) - جلسه هم اندیشی همکاری های مشترک حوزه علمیه و ادارات آموزش و پرورش شهرستان های اسلامشهر، چهاردانگه، بهارستان (نواحی 1و2) به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر برگزارشد.

کد مطلب: ۹۱۵۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هم اندیشی همکاری های مشترک حوزه علمیه و ادارات آموزش و پرورش شهرستان های غرب استان تهران

در این جلسه، سیدمجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سخنانی گفت: هدف از برگزاری این نشست،نزدیک ترشدن اهداف آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه است و امیدواریم این نشست‌ها به تعلیم و تربیت دانش آموزان و آینده سازان کشور منتهی شود.

سپس حجت الاسلام نوروزی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اسلامشهر،بیان کرد:تعلیم و تربیت، اساس جامعه اسلامی را تشکیل می دهد و همه انبیای الهی برای تعلیم و تربیت مبعوث شده اند.

حجت الاسلام درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش نیز در سخنانی اظهار داشت: ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بازوی تحقق سند تحول بنیادین می باشند و ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در دوره جدید، با تشکیل 700 کمیته در مناطق مختلف کشور با محوریت ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق، برنامه‌های گسترده‌ای جهت تربیت نسلی پاک و انقلابی به اجرا درآورده است.

او با اشاره به راهکارهایسند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: این راهکارها به دنبال تدوین برنامه عمل و پاسخگویی به نیازهای آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه می باشد و هدف نهایی آن توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام بر تشکیل نمازجماعت در مدارس و به طور کلی توسعه سواد قرآنی در مدارس است وسواد قرآنی یعنی وقتی دانش آموز مورد آموزش قرآن گرفت،آن آموزش در رفتارش بروز کند.

در ادامه حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر،بر تحلیل برنامه‌ها و آسیب شناسی و تشکیل جلسات به صورت فصلی تاکید کرد و از برگزاری دو جلسه درس‌هایی از قرآن با حضور حجت الاسلام قرائتی، اعزام مبلغین به مدارس و ساماندهی مدارس امین، برنامه ریزی در جهت حضور ائمه جماعات در مدارس،برگزاری طرح خانواده مطهر با محوریت نماز، طرح مشاوره مذهبی در مدارس و توزیع ده هزار جلد کتاب در راستای ارتقای سواد قرآنی در مدارس خبر داد.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار