در گفت‌وگو با پانا

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری: برگزاری کنسرت ارزان برای تمام اقشار جامعه سیاست ما در سال 98 است

استفاده از برنامه‌های هنری تنها نباید برای یک قشر جامعه باشد

تهران (پانا) –- رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بهره‌مندی همه اقشار جامعه از برنامه‌های فرهنگی و هنری را یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های این سازمان در سال 98 می‌داند و می‌گوید اجرای کنسرت محمد معتمدی در پردیس تئاتر تهران در همین راستا صورت گرفته است.

کد مطلب: ۹۱۵۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری: برگزاری کنسرت ارزان برای تمام اقشار جامعه سیاست ما در سال 98 است

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگویی با خبرنگار پانا درباره تلاش‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برگزاری هرچه باشکوه‌تر و تاثیرگذارتر جشن رمضان سال 98 با اشاره به تدارک 30 عنوان ویژه‌برنامه برای ماه مبارک رمضان امسال گفت: از این 30 عنوان برنامه 12 برنامه هنری ویژه رمضان هستند که از جمله می‌توانم به برنامه «سِحر سَحر» اشارره کنم که ویژه موسیقی آیینی ماه رمضان و در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود. این برنامه به معرفی و اجرای موسیقی آئینی 10 استان در این ایام شامل رمضانی‌خوانی و چاووش خوانی اختصاص دارد.

وی به برنامه‌های این سازمان در حوزه هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت: 7 نمایشگاه هنری در 7 منطقه تهران داریم که نمایشگاه عکس در گالری مریم و گالری لاله یکی از آنهاست. نمایشگاه «چهل آینه» با همکاری موزه ملک در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود؛ این مرکز همچنین با برپایی کارگاه تصویرگری قرآن کریم با حضور استاد سیدکمال طباطبایی میزبان علاقه‌مندان است. نمایشگاه ویژه «لیالی قدر» در موزه عکسخانه شهر برگزار می‌شود. مجموعه‌ای از آثار خطاطی و آبرنگ دکتر امیر اسماعیل سوندوزی با عنوان «بهار معنوی» در موزه سوندوزی به نمایش در می‌آید. موزه هنرهای دینی امام علی(ع) با نمایشگاهی با محوریت امام علی(ع) و ورکشاپ نقاشی قهوه‌خانه‌ای برنامه ویژه‌ای را در ماه مبارک رمضان تدارک دیده است.

اوحدی درباره برنامه «بر آستان جانان» برنامه ویژه فرهنگی و هنری ایام رمضان گفت: این برنامه در فرهنگ‌سراهای ابن‌سینا، اشراق، خاوران، بهمن، ولا و بهاران و باغ موزه قصر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اجرا می‌شود. در این برنامه قرائت قرآن تا برنامه‌های سرگرمی ازجمله برپایی بازارچه‌ را تدارک دیدیم. سال گذشته در میدان آیینی امام حسین(ع) ویژه برنامه سفره‌های ساده افطار را کلید زدیم که امسال فرهنگسرای ولاء و ایستگاه متروی جوانمرد قصاب هم اضافه شده است که همگی به همت خیرین برپا می‌شود و یک ریال از بودجه دولتی برای آن هزینه نشده است.

سفره‌های سحری به همت خیران برپا می‌شود

برنامه «با رهروان سحر» را داریم که طی آن منازلی در 22 منطقه تهران و عمدتاً جنوب شهر، در حیاط یا پارکینگ خود سفره سحری پهن می‌کنند و پاکبان‌ها، پرسنل اورژانس و... سر این سفره می‌نشینند تا برای روزه‌داری آماده شوند.

سینماهای پایتخت تا سحر میزبان علاقه‌مندان است

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره برنامه اکران‌های سینمایی ویژه ماه مبارک رمضان در سالن‌های سینمای پایتخت گفت: فرهنگسرای بهمن، پردیس تئاتر تهران و پردیس‌های سینمایی سازمان به روال سال‌های پیش تا سحر میزبان همشهریان تهرانی است. همچنین باغ کتاب تهران با ویژه‌برنامه‌های سینمایی و فرهنگی هنری تا سحر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

یک کنسرت جدید در فرهنگسرای بهمن

اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود «توزیع عادلانه خدمات فرهنگی و هنری» و بهره‌مندی همه اقشار جامعه از برنامه‌های فرهنگی و هنری را یکی از رویکردهای جدی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دانست و گفت: در سال 1398 یکی از رویکردهای سازمان «ترویج هنر برای همه» درنظر گرفته شده که یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های ما به شمار می‌رود و اجرایی شدن آن در همه بخش‌های هنری از جمله سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و تئاتر آغاز شده است. در راستای همین سیاست بود که «پردیس تئاتر تهران» را با اجرای کنسرت فاخر آقای محمد معتمدی افتتاح کردیم و ان‌شا‌ءالله چنین برنامه‌هایی تداوم خواهد داشت.

وی افزود: این برنامه با بهای بسیار پایین و با تلاش خود آقای معتمدی به اجرا درآمد. یکی از برنامه‌های ویژه ما برگزاری کنسرت در سطح تهران است و سعی داریم این اتفاق ارزان تمام شود تا تمام اقشار جامعه بتوانند از این برنامه ها استفاده کنند که این اتفاق در ادامه برنامه‌های «هنر برای همه» برای رونق‌بخشی به بازار هنر در فرهنگسرای بهمن و مکان‌های دیگر خواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت ایام ماه مبارک رمضان در پرورش معنوی کودکان و نوجوانان کشور و شکل‌گیری شخصیت آنها گفت: «سحرخیزان کوچک» برای تقدیر از روزه‌ اولی‌های شهر تهران، ۳۰ اردیبهشت همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار