معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

تربیت واقعی در تشکل هاى دانش آموزى اتفاق مى افتد

سمنان (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: حضور دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی موجب تربیت واقعی آن ها در موضوعات مهم اجتماعی می گردد.

کد مطلب: ۹۱۵۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تربیت واقعی در تشکل هاى دانش آموزى اتفاق مى افتد

قاسم شریفی در دیدار با رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان به همراه مدیر انجمن اسلامی دانش آموزان استان به میزبانی دفتر سازمان دانش آموزی استان، با اشاره به پایه های اصولی نظام تعلیم و تربیت گفت: معیار تربیت در نظام آموزشی و پرورشی کشور، معیارهای اسلامی است و برنامه ریزی های خارج از این اصول، جایی در سیستم تعلیم و تربیت ندارند.

وی افزود: امروز باید سبک زندگی اسلامی را به دانش آموزان و جوانان به خوبی و به طرز صحیحی آموزش دهیم و به نسل جوان بیاموزیم که دین اسلام نه تنها مانعی برای موفقیت ها نیست بلکه بهترین همراه در هموارسازی مسیر موفقیت ها است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اهمیت فعالیت تشکل های دانش آموزی گفت: تشکل های دانش آموزی مکمل فعالیت های آموزش و پرورش هستند و اهداف اصلی تمامی نهاد های مرتبط با دانش آموزان، افزایش انگیزه، آگاهی بخشی، دانش افزایی و آموزش مهارت های اولیه زندگی در حین ایجاد هماهنگی موثر بین خانواده و مدرسه می باشد.

شریفی ادامه داد: تشکل های دانش آموزی امروز از جایگاه ویژه ای در بین مجموعه مدیریت آموزش و پروش و مدارس برخوردار هستند و به خوبی توسط مدیران و مسئولان به رسمیت شناخته شده و تصمیمات آنها غالبا اجرایی می شوند.

وی ضمن امیدواری در راستای برطرف شدن هرچه سریع تر مشکلات سازمان دانش آموزی استان و رسیدن به اعتلا ، گفت: فعالیت های سازمان دانش آموزی نشاط و شادابی را به محیط های دانش آموزی تزریق می کند و در تقویت این روحیه نقش بسزایی را ایفا می کند.

هدف اصلی سازمان دانش آموزی، آموختن مهارت های گروهی است

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه تربیت اجتماعی لازمه شکل گیری جوامع است و نمی‌توان از آن چشم پوشید، گفت: هدف اصلی سازمان دانش آموزی، آموختن مهارت های گروهی است.

اسحاق اکبری افزود: سازمان دانش‌آموزی افتخار متولی گری یک جریانی از زندگی را دارد و همچنین متولی تربیتی به نام تربیت اجتماعی است که انسان ها بدون آن نمی توانند در کنار هم زندگی کنند؛ نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها اینطور است و لزوم این نوع تربیت در تمام دنیا احساس می‌شود و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان خاطرنشان کرد: انسان‌ها نمی توانند بدون تربیت اجتماعی که شامل هویت ملی، دیانت و معنویت، نظم و قانون مداری و بسیاری موارد دیگر است زندگی کنند و ما مفتخریم که متولی آموزش این تربیت در جامعه هستیم.

اکبری ادامه داد: دانش‌آموزان باید مهارت‌های مختلف از جمله "نه گفتن" و "تاب آوری" و "زبان نقاد سازنده" را در این فضا یاد بگیرند و مطالبه گری را بیاموزند. سازمان دانش‌آموزی نیز با برنامه‌های مختلفی که دارد، این موارد را به دانش‌‌آموزان می‌آموزد.

وی تصریح کرد: یک دانش‌آموز پیشتاز، زرنگ، با اخلاق، باهوش، پرتوان و باقابلیت است؛ او راستگو، درستکار و مشارکت‌جو، مشارکت‌پذیر، مومن و همراه است و همدلی و همفکری در فعالیت‌ها الگوی اوست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار