امروز شعرهای خیام تبدیل به گفتمان ادبیات جهانی شده است

نیشابور (پانا ) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در آیین بزرگداشت حکیم خیام نیشابوری در باغ مصفای خیام اظهارکرد: خیام استادانه به جهات مختلف دنیا توجه می کرد و شعر رسانه منحصر به فرد برای انتقال پیام است.

کد مطلب: ۹۱۵۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
امروز شعرهای خیام تبدیل به گفتمان ادبیات جهانی شده است

جعفر مروارید گفت: خیام نیشابوری حجت الحق ، ریاضی دان ، فیلسوف ، فیزیکدان، عالم به تاریخ، شاعر پرآوازه جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: خیام آوازه جهانی دارد و امروز شعرهای حکیم خیام نیشابوری تبدیل به گفتمان ادبیات جهانی شده است ما باید گفتمان تفکر را در اشعاروی بشناسیم و برای جامعه خود امتداد ببخشیم.

دبیر انجمن آثار ومفاخر فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: خیام همگان را به تحیر دعوت می کرد و هستی حیرت انگیز است و حیرت ما را به تفکر دعوت می کند وخیام استادانه به جهات مختلف دنیا توجه می کرد و شعر رسانه منحصر به فرد برای انتقال پیام است.

مروارید ابراز کرد: پیام امروز خیام به همگان توجه به گذران بودن زندگی و مقام ابدیت است و خود را در مقابل احساسات خود کنترل کردن است اوحجت الحق فقیه و عالم به دانش های زمانه خودش بود.

وی عنوان کرد:خیام آوازه جهانی دارد و توسط جرالد ترجمه به انگلیسی شده و تبدیل به گفتمان جهانی شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی اذعان کرد: خیام ما را توجه به توحید، خدا و هستی ،تفکر و دوری از جرم اندیشی دعوت می کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد:خیام یک حکیم و ناقد است که دل مشغولی های خود را در مورد جامعه بی تکلف بیان می کند و جهالت حاکم بر زمانه را بی رحمانه به سخره می گیرد .

گفتنی است آرامگاه حکیم عمر خیام نیشابوری با حضور جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مدیر کل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولین،اهل ادب و هنر و خیام دوستان گلباران شد.

در این مراسم که هزاران نفر ازمردم نیشابور حضور داشتند مناجات خوانی، تواشیح خوانی ، شعر خوانی استاد محمدعلی بهمنی، رونمایی تمبر یادبود روز ملی خیام از برنامه مراسم بزرگداشت بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار