همایش تجلیل از فعالان سازمان دانش آموزی شهرستان دشتستان برگزار شد

دشتستان،بوشهر(پانا)_مدیر آموزش و پرورش دشتستان گفت: منش های سازمان پیشتازان گمشده ها ی جامعه امروزی ماست.

کد مطلب: ۹۱۵۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
همایش تجلیل از فعالان سازمان دانش آموزی شهرستان دشتستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، سید حسن لواسانی فرد در همایش تجلیل از فعالان سازمان دانش آموزی شهرستان دشتستان در محل کانون امام خمینی (ره) برازجان اظهار داشت: منش های سازمان پیشتازان گمشده های جامعه امروزی ماست که در برخی از آنها دچار بحران شده ایم.

وی با تبریک فرا رسیدن 20 امین سالروز تشکیل سازمان دانش آموزی گفت: منش های چون خوش خلقی باید به صورت جدی تر در کشور ما نهادینه شود تا مردم به شکل مسالمت آمیز تری باهم زندگی کنند.

لواسانی فرد دین و باور های شخصی را از عقاید درونی هر شخص عنوان نمود و تصریح کرد: در کشور ما همه مردم مسلمان هستند ولی متاسفانه گاهی اوقات به دلایل واهی برخورد های مناسبی با یکدیگر نداریم و زود با هم به تنش می پردازیم.

این مقام مسئول با اشاره به کشور هند به عنوان یک کشور معروف به 72 مذهب گفت: وقتی آنها در کمار هم زندگی مسالمت آمیز دارند نیاز است با درونی سازی رفتار های پسندیده ای چون خوش خلقی، ما نیز از چالش و ستیز با یکدیگر به دور باشیم و به جایی برسیم که بتوانیم پر مهر در کنار هم زندگی کنیم.

وی سازمان دانش آموزی را یک تشکیلات منظم و با دیسلپین خاص که سبب می شود انسان از نوع فعالیتشان لذت ببرد دانست و اظهار کرد: سازمان دانش آموزی باید از لحاظ کمی و کیفی رشد پیدا کند و همه دانش آموزان را در بر گیرد .

رئیس سازمان دانش آموزی استان بوشهر نیز در این همایش اظهار داشت: شهرستان دشتستان در زمینه های مختلف همیشه الگو برای کل استان بوده است.

محمود حسنی توابع با بیان اینکه آموزش و پرورش در هر دوره یک سری رسالت ها داشته گفت: در حال حاضر نیاز به تغییر داریم و باید از حافظه و درس محوری بر اساس سند تحول بنیادین به سمت مسائل تربیتی سوق پیدا کنیم.

وی گفت: سازمان دانش آموزی فراز و فرودهای بسیاری داشته تا مسئولین بخاطر ایجاد شور و شوق در میان دانش آموزان به این نتیجه رسیده اند که باید به آن بهای بیشتر دهند و برای آن ارزش و حمایت بیشتری قائل شوند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان بوشهر ادامه داد: در زمان کنونی آموزش و پرورش از سه عامل گسترش فضای مجازی، عدم تجربه کافی دانش آموزان در زندگی اجتماعی و شخصی و گسترش روز به روز آسیب های اجتماعی تحت تاثیر است.

وی افزود: امکان مراقبت تک نفره برای هر دانش آموز وجود ندارد بلکه باید دانش آموزان را توانمند سازیم تا خود مراقب خود باشند.

حسنی توابع تصریح کرد: رسیدن به هدف مذکور منش و رسالت سازمان دانش آموزی است که نهایت آن تربیت یک شهروند خوب است.

وی افزود: شاکله سازمان تربیت بچه ها برای زندگی اجتماعی و تربیت شهروندان خوب با مهارت های ابتدایی برای زندگی اجتماعی و شخصی است.

حسنی توابع آغاز دهه سوم فعالیت سازمان دانش آموزی را دهه گسترش کمی و کیفی دانست و اظهار کرد: از طریق جذب مدارس روستایی و مدارس غیر دولتی در پی جذب بیشتر مدارس باشیم و در کنار گسترش کمی، رشد کیفی را با عمل و رفتار درست توسط خودمان رفتارهای مثبت را به دانش آموزان نشان دهیم تا منش های سازمان درونی و در زندگی بکار گرفته شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان و رئیس سازمان دانش آموزی دشتستان نیز در این همایش به ارائه گزارشی از فعالیت های یک ساله سازمان دانش آموزی دشتستان پرداخت و گفت: تعداد اعضای سازمان دانش آموزی در سال تحصیلی جاری 2 هزار و 84 دانش اموز در قالب 85 گروه و دسته بوده است در حالی که این آمار در سال 93 فقط 8 گروه بوده است.

حبیب اله بوستانی افزود: در سال گذشته در انتخابات اعضای مجمع دخترانه سازمان دانش آموزی دانش آموز دشتستانی پس از انتخاب به عنوان رئیس مجمع استان به مجمع کشوری راه پیدا کرد.

بوستانی اظهار کرد: دانش آموزان پیشتاز دختر شهرستان اعزامی به اردوی ملی پیشتازان در گروه امداد و کمک های اولیه مقام دوم کشوری را کسب کردند.

رئیس سازمان دانش آموزی دشتستان ادامه داد: کانون فرهنگی شهید باهنر شهر برازجان به عنوان مرکز آموزش پیشتازان انتخاب شده است و به زودی دفتر خبرگزاری پانا با تعداد 70 دانش آموز عضو این خبرگزاری در آن راه اندازی می شود.

بوستانی گفت: 85 مربی پیشتاز در 85 مدرسه دشتستان فعالیت دارند که با توجه به ارزیابی های انجام شده از طرف مسئولان استان 4 نفر به عنوان مربی پیشتاز نمونه استانی انتخاب شده اند.

وی گفت: آقایان ماشاء اله ارشدی و سعداله قاسمی و همچنین خانم ها آذر میدخت افشار و مریم خدادادی 4 مربی پیشتاز نمونه استانی از شهرستان دشتستان هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم از مربیان پیشتاز دشتستان و همچنین دانش آموزان یاور مربی شهرستان تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار