نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت؛

قرآن زنده کننده دل و عامل نشاط معنوی است

قزوین (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: در قرآن کریم می خوانیم که منافقان همچون چوب خشک هستند که باید حتما به جایی تکیه دهند، زیرا ریشه ندارند اما مومن شجره طیبه است و درخت پاکی است که ریشه دارد.

کد مطلب: ۹۱۵۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
قرآن زنده کننده دل و عامل نشاط معنوی است

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی با حضور در مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مسجد امام حسن عسکری (ع) قزوین ضمن تشکر از نظم و حضور پرشور مردم در این مراسم، اظهار کرد: خدا را شاکریم که ما را به قرآن و ایمان هدایت کرد و ما را در فضای معنوی ماه رمضان قرار داد تا ما را به هدایت الهی رهنمون کند.

امام جمعه قزوین با اشاره به آیه 67 سوره توبه افزود: در این آیه آمده است، زنان و مردان منافق کنارهم قرار دارند و باهم همراهند اما ربطی به یکدیگر پیدا نمی کنند و نسبت به هم الفت، مهربانی، دلسوزی و تعهد ندارند. آنها امر به منکر می کنند و جلوی خوبی ها را می گیرند و پایان کار آنها جهنم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در آیه 71 سوره توبه خداوند درباره مومنان می فرماید؛ زنان و مردان مومن دلسوز و مهربان و یاور و کمک کننده و حامی و پشتیبان یکدیگر هستند و همراه و مرتبط یکدیگرند.

وی گفت: در قرآن کریم می خوانیم که منافقان همچون چوب خشک هستند که باید حتما به جایی تکیه دهند، زیرا ریشه ندارند اما مومن شجره طیبه است و درخت پاکی است که ریشه دارد. منافقین در دوران جنگ به رژیم بعث تکیه کردند و امروز شاهدیم که به امریکا و اسرائیل تکیه کرده اند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در آیه 54 سوره توبه آمده است که منافقین نمازهایشان را بی رمق و با کسالت به جای می آوردند و ارتباط با خدا در این نماز شکل نمی گیرد. اما مومنان وقتی ندای اذان را می شنوند دلشان زیر و رو می شود و عشق و محبت خدا در دل آنها شکل می گیرد و با مشاهده هر آیه ای دلشان زنده می شود.

امام جمعه قزوین در پایان ابراز کرد: خداوند می فرماید ما قرآنی را نازل کردیم که مومنان با آن توان می گیرند و با قرائت هر آیه ای روحشان نشاط پیدا می کند و جان تازه ای می گیرند. این قرآن، برای مومنان شفا و برای منافقان خسارت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار