مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی: بیماری تب برفکی کنترل شد

ارومیه (پانا) - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از کنترل بیماری تب برفکی و مهار کانون های این بیماری در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۵۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی: بیماری تب برفکی کنترل شد

کامیار داهیم در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در دو ماه نخست امسال بیماری تب برفکی و فراوانی کانون‌های این بیماری در استان کنترل شده است افزود: امسال در استان ۵۰ درصد کانون‌های تب برفکی گاوی و ۷۳ درصد کانون‌های گوسفندی کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این بیماری در استان تحت کنترل است افزود: همزمان با واکسیناسیون دام‌ها در استان علیه بیماری تب برفکی، برنامه‌های آموزشی و اقدامات پیشگیرانه در ارتباط با مدیریت بهداشتی اماکن دامی و اصلاح نواقص این واحدها نیز به صورت جدی به مرحله اجرا در آمده است.

داهیم گفت: در نتیجه، این اقدامات سبب کاهش ۵۰ درصدی در تعداد کانون‌های گاوی و ۷۳ درصدی در تعداد کانون‌های گوسفندی در ۴۵ روز نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال قبل شده است.

وی با اشاره به نقش تضمین کننده دامپزشکی در حوزه سلامت، تأمین بهداشت دام و سلامت عمومی جامعه و همچنین اهمیت این بیماری از لحاظ بهداشتی و اقتصادی که یکی از پر مخاطره ترین بیماری‌های صنعت دامپروری محسوب می‌گردد گفت: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی طی اجرای فازهای انجام شده در ۱۲ ماهه سال ۹۷ تعداد ۳ میلیون ۷۵۹ هزار و ۶۷۲ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی و مایه کوبی شده اند.

وی وضعیت استان را در ارتباط با پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک و بیماری‌های دام بسیار مطلوب عنوان کرد و این موفقیت را مرهون تلاش و خدمات کارکنان دامپزشکی استان دانست.

مدیرکل دامپزشکی استان یادآور شد: دامداران در صورت مشاهده هرگونه علائم از بیماری تب برفکی مراتب را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند و بر رعایت اصول بهداشتی قرنطینه‌ای جهت کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار