270 میلیارد ریال به حساب مرزنشینان آذربایجان غربی واریز شد

ارومیه(پانا)-استاندار آذربایجان غربی گفت: با تلاش های صورت گرفته از سوی نهادهای مسوول، 270 میلیارد ریال به حساب مرزنشینان نوار 20 کیلومتر مرزی استان واریز شد.

کد مطلب: ۹۱۵۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
270 میلیارد ریال به حساب مرزنشینان آذربایجان غربی واریز شد

محمدمهدی شهریاری روز شنبه افزود: با تغییر شکل فروش سهمیه سوخت مرزنشینان از حواله به مزایده قانونی، از محل فروش سوخت سهمیه مرزنشینان این اعتبار به حساب هر خانواده مرزنشین استان واریز شده است.


وی اظهار کرد: این اعتبار برای هر خانواده مرزنشین 300 هزار تومان است که به حساب 90 هزار خانوار مرزنشین این استان واریز شده است.


سهمیه سوخت مرزنشینان پیش از این به میزان 12 هزار تن در ماه به آذربایجان غربی اختصاص می یافت و مجوز توزیع آن به 30 نفر خاص (کارگزار) واگذار می شد و آنان هم حواله های این سوخت را در بازار آزاد عرضه کرده و ضمن کسب سود قابل توجه، 100 تومان هم از بابت هر لیتر آن به حساب استانداری واریز می کردند.
این سهمیه طی سال گذشته با افزایش روبرو بود و در مردادماه 80 هزار تن، در شهریورماه 70 هزار تن و در مهرماه که محمدمهدی شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی معرفی شد، نیز 40 هزار تن مجوز صادر شده بود.


با تدبیر استاندار آذربایجان غربی این سهمیه به مزایده گذاشته شد و تا 25 هزار ریال به فروش رفت؛ در سایه این روش درآمد ناشی از فروش سوخت مرزنشینان که کمتر از 10 میلیارد تومان بود به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و به حساب استانداری واریز شد.


اکنون چندین هزار دانش آموز 970 کیلومتر مرز آذربایجان غربی با سه کشور همسایه از همین محل، اغذیه رایگان دریافت می کنند و 80 هزار مسکن روستایی مرزی هم بیمه حوادث شده است؛ همچنین از این محل در مهر سال جاری بازماندگان از تحصیل در نوار مرزی این استان زیرپوشش آموزش و پرورش قرار گرفته اند و بیمه عشایر روستایی نیز از سوی استاندار آذربایجان غربی در حال پیگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار