طومار مخالفت با جنگ ایران در انگلیس راه‌اندازی شد

تهران (پانا) - بزرگ‌ترین نهاد ضد جنگ انگلیس با راه‌اندازی یک طومار الکترونیک، خواستار جلوگیری از افزایش تنش‌ها در خلیج‌فارس و درگیری نظامی آمریکا با ایران شد.

کد مطلب: ۹۱۵۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
طومار مخالفت با جنگ ایران در انگلیس راه‌اندازی شد

به گزارش ایرنا، کارزار ائتلاف توقف جنگ در این طومار نوشته است: دولت «دونالد ترامپ» در حالی به جنگ با ایران دامن می‌زند که تصمیم سال گذشته او برای خروج از برجام، شمارش معکوس این بحران را آغاز کرده بود.
این طومار با اشاره به اینکه آمریکا به‌تازگی تحریم‌های ضد ایرانی را بیشتر و چندین بمب‌افکن، موشک و ناو جنگی به منطقه اعزام کرده، نوشته است: از دولت انگلیس می‌خواهیم تا سیاست رفتن تا مرز جنگ توسط آمریکا را محکوم کرده و به‌طور آشکار با اقدام نظامی علیه ایران مخالفت کند.
دولت آمریکا به‌تازگی مدعی شده که اطلاعاتی را درباره قصد نیروهای هم‌پیمان با ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه دریافت کرده است.
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا دو هفته پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوگان آبراهام لینکلن به منطقه خلیج‌فارس اعزام‌ شده تا پیام روشنی به ایران بفرستد که هرگونه حمله به نیروهای آمریکا یا منافع آن با پاسخ روبه‌رو خواهد شد. مقام‌های آمریکا تاکنون در هیچ اظهارنظری جزئیاتی از آنچه تهدید ایران خوانده‌اند، مطرح نکرده و تهران هم این ادعاها را رد کرده است.
در همین حال 'کریستوفر گیکا' معاون فرماندهی کل نیروهای ائتلاف مدعی ضد داعش به سرکردگی آمریکا به‌ تازگی در جریان یک گفت‌وگوی تلویزیونی زنده از بغداد با تعدادی از خبرنگاران آمریکایی در پنتاگون اذعان کرد که گزارش‌های مربوط به وجود تهدیدات امنیتی علیه نیروهای غربی و آمریکایی در عراق صحت ندارد.
وزارت دفاع انگلیس نیز در بیانیه‌ای تائید کرد ژنرال گیکا در امور «عراق و سوریه متمرکز است و اظهارنظر او بر اساس عملیات نظامی روزانه در راستای شکست پایدار داعش مطرح‌ شده است».
«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس دیروز (پنجشنبه) برای سرپوش گذاشتن بر اختلاف‌نظر واشنگتن و لندن اعلام کرد که این کشور با ارزیابی آمریکا درباره افزایش تهدید ایران اشتراک نظر دارد. با این ‌حال منابع آگاه می‌گویند که دو طرف بر سر افزایش تنش‌ها در منطقه به ‌شدت اختلاف‌ نظر دارند.
روزنامه «نیویورک‌تایمز» گزارش داد آلمان و چند متحد دیگر آمریکا از ارزیابی واشنگتن در قبال ایران متقاعد نشده‌ و درباره تبعات تنش در منطقه، هشدار داده‌اند.
استفن بل یک عضو ارشد کارزار ائتلاف توقف جنگ به ایرنا گفت: ایران تنها برای آن‌هایی تهدید است که حق حاکمیت این کشور بر استقلال سیاسی‌اش را قبول ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار