افزایش دمای ۵ تا ۸ درجه‌ای هوا در شمال و شمال شرق کشور

تهران (پانا) - مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش دمای ۵ تا ۸ درجه‌ای هوا در شمال و شمال شرق کشور گفت طی پنج روز آینده برای برخی نقاط کشور رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۵۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش دمای ۵ تا ۸ درجه‌ای هوا در شمال و شمال شرق کشور

احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی طی پنج روز آینده به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و بخش‌هایی از اصفهان، دامنه‌های زاگرس جنوبی در کرمان و مناطقی از استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای بخش‌هایی از مرکز کشور شامل استان‌های اصفهان، قم، بخش‌هایی از یزد و ارتفاعات البرز درتهران، شرق سمنان، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، مرکزی و همدان نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (۲۷ اردیبهشت) در غرب و جنوب اصفهان، بخش‌هایی از فارس، چهار محال و بختیاری، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار باران شدت بیشتری دارد، تصریح کرد: طی ۳ روز آینده در مناطقی از شمال غرب کشور نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به این که امروز جمعه (۲۷ اردیبهشت) شرق دریای عمان مواج است، گفت: از فردا تا دوشنبه (۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت) برای استان‌های واقع در شمال شرق کشور حدود ۵ تا ۸ درجه افزایش دما و طی فردا و پس فردا (۲۸ و ۲۹ اردیبهشت) دمای هوا در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر حدود ۳ تا ۵ درجه افزایش می‌یابد.

وظیفه در پایان درباره‌ وضع جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: اسمان تهران فردا (۲۸ اردیبهشت) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۲۹ اردیبهشت) کمی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار