کانون پرورش فکری خوزستان برگزار کرد؛

دهمین نشست انجمن ادبی صبا در اهواز

اهواز(پانا) ـ دهمین نشست انجمن ادبی صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان پیش از ظهر پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1398 در اهواز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۵۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دهمین نشست انجمن ادبی صبا در اهواز

مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز هم‌زمان با فصل بهار، میزبان دهمین نشست انجمن ادبی صبا بود که در آن مدیرکل، جمعی از کارشناسان، مربیان فرهنگی، هنری، ادبی و اعضا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان حضور داشتند.
در بخش اول این نشست، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های ادبی در مراکز کانون گفت: تاکنون در استان خوزستان 7 انجمن ادبی راه‌اندازی شده است که تلاش می‌کنند کودکان و نوجوانان علاقه‌مند و مستعد در حوزه ادبیات را کشف و پرورش دهند.
او در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: بدون الگو گیری از ظرفیت‌ها و ظرافت‌های موجود در ادبیات کهن نمی‌توان ادبیات معاصر را سامان داد.
کیانی با اشاره به این‌که با شعر اگرچه نمی‌توان از جنگ‌ها جلوگیری کرد اما می‌توان فضای حاکم بر جامعه را تلطیف کرد افزود: دیرینگی تعامل ایرانیان با ادبیات سبب شده است تا جلوه‌های زیباتری از فضیلت و معنویت در پیوستی فلسفی و عارفانه خود را نشان دهد.
در ادامه بیست عضو ادبی شرکت‌کننده آثار خود را خوانش کردند و محدثه الماسی مسئول انجمن ادبی صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به همراه مربیان ادبی و فرهنگی کانون به نقد این آثار از منظر انواع موسیقی، صنایع بدیع و قابلیت‌های موجود در شعر پرداختند.
استفاده از تصاویر بدیع و عناصر شعری، توجه به وزن و قافیه، توجه به ادبیات کهن، توجه به خوانش، نگاه بومی‌نگری در شعر و پرداختن به عناصر داستانی از جمله موارد بررسی شده آثار نوجوانان در این نشست ادبی بود.
گفتنی است: انجمن ادبی صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از بهمن‌ماه 1396 تاکنون ده نشست خود را با حضور کودکان و نوجوان علاقه‌مند به شعر و داستان برگزار کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار