اردبیل ظرفیت تولید ۹ میلیون قطعه مرغ را دارد

اردبیل (پانا) - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: مرغداری‌های استان ظرفیت تولید بیش از ۹ میلیون قطعه مرغ در هر دوره پرورش را دارا هستند.

کد مطلب: ۹۱۵۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل ظرفیت تولید ۹ میلیون قطعه مرغ را دارد

نوبخت اژدری در جلسه بررسی میزان تولید گوشت در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل یکی از مناطق مهم دامپروری کشور است و دامداری از قدیم در استان مرسوم و حرفه اصلی مردم بوده و در حال حاضر نیز در اقتصاد منطقه نقش موثری ایفا می‌کند.

او افزود: در استان اردبیل تعداد سه میلیون و 898 هزار و 259 واحد دامی و تعداد 480 مرغداری با ظرفیت 9 میلیون و 400 هزار قطعه در هر دوره و پرورش داده می‌شود و وجود دامداران و مرغداران با تجربه در استان و امکانات بالقوه خدادادی و مراتع سرسبز و دشت حاصل خیز مغان و عشایر ایل شاهسون و گوسفند نژاد مغانی و شتر دوکوهان از ظرفیت‌های استان در راستای تولید گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های لبنی استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: تعداد واحد گاو شیری 98 واحد به ظرفیت 29 هزار و 218 راس، تعداد واحد پرواربندی گوساله 373 واحد به ظرفیت 55 هزار و 534 راس، پروار بندی بره 114 واحد به ظرفیت 44 هزار و 75 راس و گوسفند داشتی 9 واحد به ظرفیت 6 هزار و 270 راس است.

اژدری تصریح کرد: رویکرد ما حمایت از واحدهای تولیدی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی و افزایش توان اقتصادی بهره‌برداران است و تمامی سعی و اهتمام خود را در سال مزین به حمایت از رونق تولید به کار خواهیم بست تا روز به روز شاهد رشد و شکوفایی بخش دامداری در استان باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل نیز از تولید بیش از 4 هزار و 484 تن گوشت قرمز در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان اردبیل با دارا بودن 574 هزار و 296 واحد دامی شامل گاو اصیل، گاو دورگ، گاو بومی، گاو میش، گوسفند و بز یکی از قطب‌های مهم دامداری در استان بوده و نقش مهمی در تامین نیازهای استان دارد.

علی حسین احدی عالی افزود: این شهرستان دارای 17 واحد پرواربندی بره صنعتی فعال ونیمه فعال با ظرفیت 5 هزار و 880 راس و با اشتغال زایی 30 نفر، 29 واحد پرواربندی گوساله صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت 4 هزار و 745 راس و با اشتغال زایی 95 نفر و 13 واحد پرورش گاو شیری صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت 878 راس و با اشتغال زایی 52 نفر و تعداد 178 واحد دامداری کوچک روستایی فعال با پروانه بهره برداری به ظرفیت 7 هزارو 567 راس دام سنگین و سبک است که مجموعا در سال گذشته بیش از 4هزار و 484 تن گوشت قرمز درواحد های دامداری این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

او بیان کرد: این میزان تولید 15.1 درصد تولید گوشت قرمز استان را شامل می‌شود.

احدی عالی بیان کرد: تامین امنیت غذایی یکی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است و جهاد کشاورزی با تمام توان در جهت تامین سلامتی و امنیت مواد غذایی که از مهم‌ترین دغدغه های مردم است، تلاش می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار