ماموریت‌های سازمان دانش‌آموزی پُرکننده خلاهای آموزش و پرورش است

شیراز (پانا) - معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس، سازمان دانش‌آموزی را مرکز پیشبرد اهداف ایرانی اسلامی در بین دانش‌آموزان دانست و افزود: زمانی که ضرورت نیاز به حضور سازمان ایجاد شد و کار و فعالیت آن آغاز شد قطعا موسسان خوش فکر و نیک‌اندیش به ضرورت نیاز به حضور چنین سازمانی اشراف داشته‌اند و خلاهای موجود در اموزش و پرورش را می‌شناختند.

کد مطلب: ۹۱۵۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت‌های سازمان دانش‌آموزی پُرکننده خلاهای آموزش و پرورش است

جهان‌بخش بانشی شامگاه سه‌شنبه در جمع روسای سازمان دانش‌آموزی ادارات فارس گفت: مسوولیت مهمی بر دوش سازمان دانش‌آموزی است که با همت و تلاش همه جانبه مدیریت سازمان دانش‌آموزی استان فارس این مسوولیت به نحوی شایسته انجام شده و فارس در کشور به عنوان یک الگوی کامل به سایر استانها معرفی می‌شود.

او تاکید کرد: خلاهایی در آموزش و پرورش است که با تاسیس سازمان دانش‌آموزی و هم‌افزایی این دو نهاد همپوشانی کرده و خلاها را پر کرده است و در این بیست سال که از تاسیس سازمان دانش‌آموزی می‌گذرد، گام‌هایی که این سازمان برداشته‌است حضور موثر و تاثیرگذاری در نهاد آموزش و پرورش داشته است.

او افزود: سازمان دانش‌آموزی تمرکز آن بر تربیت اجتماعی است که می‌توان به کمک آن مفاهیم بلندی که هرکدام با ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین متصل است از جمله روحیه مسوولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی و خدمت به ایران را در بین دانش‌آموزان ایجاد کرد.

بانشی اظهار داشت: کشورما نیازمند جوانان و نوجوانان به عنوان میراث‌دار آینده است و غفلت امروز ما، آسیب بزرگی به آینده کشور می‌زند و برای جلوگیری از غفلت باید برنامه‌هایی را که نشاط اجتماعی را به همراه بیاورد و زندگی گروهی را ترویج دهد در مدارس افزایش یابد.

او با اشاره به ماموریت سازمان دانش آموزی در نظارت و ساماندهی سرویس مدارس، پوشاک و پایگاه تغذیه سالم در مدارس گفت: این ماموریت‌ها همان خلاهایی بوده که در آموزش و پرورش وجود داشته و با تشکیل سازمان و قوت بخشیدن به آن و تلاش آن در بالندگی و تحقق اهداف موجب شده تا امروز ماموریت‌هایی از جمله موارد مذکور نیز به سازمان سپرده شود.

بانشی با تاکید بر اینکه بحث سرویس مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، از زحمات مدیر سازمان دانش‌آموزی فارس، آقای مهندس کلاری تشکر کرد و افزود: مدیریت مبتکرانه و خلاقانه ایشان در سازمان موجب شده تا طرح سرویس مدارس فارس به عنوان الگو از سوی وزارت آموزش و پرورش به کشور معرفی شود.

او افزود: سرویس مدارس از بعد تربیتی حائز اهمیت بسیار است چرا که تمام مباحث تربیتی از جمله اعتقادی،سیاسی،اجتماعی و علمی در سرویس مطرح است و همین نگاه تربیتی به سرویس مدرسه به عنوان مدرسه سیار بوده که امروز مدیریت و ساماندهی این موضوع با الگوگیری از فارس در کشور به سازمان دانش‌آموزی واگذار شده است.

به گفته‌ی بانشی اگر ما به مدرسه بودن سرویس باور عمیق داشته باشیم، میتوانیم در امر مسائل تربیتی سرویس مدارس با بهره‌مندی از ابتکار و خلاقیت موفق‌تر باشیم.

بانشی با اشاره به واگذاری مسوولیت پوشاک مدارس به سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: پوشاک مدارس پرچم هویت ملی ما است و اگر نتوانیم مدل هویتی را طراحی کنیم که دانش‌آموز در آن علاوه بر کسب نشاط با آداب پوشش در ایران اسلامی آشنا شود، ما با شکست مواجه خواهیم شد.

او استفاده از رنگهایی شاد را یکی از ضروریات در ساماندهی فرم دارس دانست و افزود: باید سلیقه‌ی دانش‌آموزان و شادابی و نشاط را در فرم مدارس درنظر بگیریم و بدانیم که نشاط با معارف دینی ما منافاتی ندارد و آنچه مهم است حجاب و رعایت شئونات است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس، یکی از ابزارهای افزایش نشاط در مدارس را فعالیت‌های تشکل سازمان دانش‌آموزی برشمرد و اردوهای تابستانه سازمان دانش‌آموزی را دارای اهمیت ویژه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: این اردوها نماد اصلی فعالیت دانش‌آموزی است و بسیاری از اهداف سازمان دانش‌آموزی در شاکله این اردوها خود را نشان می‌دهد و ما باید در برنامه‌ریزی‌های خود راه جدید متناسب با ضرورت‌های روز و نیازهای جدید تربیتی دانش‌آموزان را طراحی و پیاده کنیم.

در این جلسه ضمن مرور فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی، نکات و ملزومات اجرایی شدن و ساماندهی سرویس مدارس در مناطق و اجرا و نظارت بر ساماندهی پوشاک مدارس مرور شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار