جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی: اجرای پایلوت طرح پرورش شتر در پترگان

بیرجند (پانا) - جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی از اجرای طرح پرورش شتر در منطقه پترگان زیرکوه خبر داد و گفت: دراین طرح 50 نفر شتر خریداری شده است و آماده تحویل به مردم این منطقه می باشد.

کد مطلب: ۹۱۵۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی: اجرای پایلوت طرح پرورش شتر در پترگان

مهدی هنری جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت:قرارگاه پیشرفت و آبادانی، برای ایجاد زنجیره پرورش شتر در دهستان پترگان زیرکوه، ۵۰نفر شتر را خریداری کرده که در بالا دست سد حاجی آباد نگهداری می‌شوند و آماده تحویل به مردم این دهستان هستند.


وی افزود:این شتر‌های ماده با کمک مالی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و از افغانستان خریداری شده است تا طرح پرورش شتر به صورت پایلوت در منطقه پترگان زیرکوه اجرا شود.


هنری گفت:قرارگاه پیشرفت و آبادنی طرح محرومیت زدایی از دهستان‌های محروم خراسان جنوبی را از دو سال پیش آغاز کرده که در مرحله اول ۶ دهستان پترگان زیرکوه، منتظریه طبس، قهستان درمیان، درح سربیشه و میغان و شوسف نهبندان را در دستور کار قرار داده است.


وی همچنین با اشاره به گرفتن مجوز ورود دام سبک از مرز یزدان، از استاندار افزود: این دام‌ها نیز با هزینه ۴۰ درصد ارزانتر، از مرز به استان وارد و بین روستاییان دهستان پترگان توزیع می‌شود.


جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی با اشاره به همراهی دستگاه‌های اجرایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برای اجرایی شدن اهداف اشتغال زایی در دهستان پترگان افزود: برای تکمیل اشتغال معیشتی در این دهستان، یک دستگاه جوجه کشی برای تکمیل زنجیره تولید مرغ خریداری شده و قرار است تخم مرغ‌های تولید شده مازاد بر نیاز نیز به صورت بسته بندی شده و با همکاری بسیج سازندگی و سپاه پاسداران روانه بازار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار