اعزام 420 تیم دامپزشکی به روستاهای آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)-رییس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 420 تیم دامپزشکی طی یک سال گذشته به 385 روستا در راستای کمک به محرومان استان اعزام شدند.

کد مطلب: ۹۱۵۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اعزام 420 تیم دامپزشکی به روستاهای آذربایجان غربی

مکرم شیدایی در آیین امضای تفاهم‌نامه بسیج مهندسان کشاورزی با اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی افزود: 11 هزار مهندس در سازمان بسیج مهندسان کشاورزی استان عضویت دارند که از این تعداد 6 هزار نفر کارشناس امور دامی هستند و 155 نفر دامپزشک بوده و بقیه نیز در سایر رشته‌های تحصیلی فارغ‌التحصیل شده‌اند.


وی اظهار داشت: پایش و نظارت بر واکسیناسیون دام، تامین و واگذاری برخی اقلام دارویی، ویزیت رایگان در روستاها و مناطق محروم، برگزاری دوره‌های آموزشی رسالت این سازمان به شمار می‌رود که در سال اخیر به نحو مطلوبی در این راستا تلاش کرده است.


رییس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی آذربایجان غربی همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر با نهاد‌های مختلف از جمله دامپزشکی استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی را لازم و ضروری بیان کرد و گفت: تفاهم نامه منعقد شده بین بسیج مهندسان کشاورزی و دامپزشکی آذربایجان غربی در این راستاست.


وی اضافه کرد: این تفاهم نامه در زمینه تحقق خودکفایی و امنیت غذایی کشور، قطع وابستگی از بیگانگان، کمک به استقلال کشور، بهره گیری از ظرفیت جوانان متخصص در حوزه کشاورزی و دامپروری و ساماندهی بهداشت، پرورش دام و طیور، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و افزایش توان معیشتی روستاییان است.


وی گفت: این تفاهم نامه در زمینه همکاری های مشترک در راستای ساماندهی بهداشتی و پروش دام و طیور، کنترل و پایش بیماری های دامی، تامین امنیت غذایی، آموزش و مشاوره های مرتبط، نظارت، کنترل و پایش واکسیناسیون در روستاها به مدت 2 سال به امضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار