هفت گونه از حیات وحش آذربایجان غربی در معرض انقراض است

ارومیه(پانا)- رییس اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: 6 گونه از حیات وحش استان در معرض خطر انقراض و یک گونه به شدت در معرض انقراض است.

کد مطلب: ۹۱۵۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
هفت گونه از حیات وحش آذربایجان غربی در معرض انقراض است

امید یوسفی افزود: خرس «کولی» دشتی به شدت در معرض خطر انقراض است و گوزن زرد ایرانی، پلنگ، همستر طلایی، بالابان، اردک سر سفید و افعی البرزی نیز در معرض خطر انقراض هستند.


وی بیان کرد: سمندر آذربایجانی، میش مرغ، لاک پشت مهمیزدار، عروس غاز، خفاش اعم از نعل اسبی، مدیترانه ای و مهلی، غاز پیشانی سفید کوچک، اردک مرمری، دلیجه کوچک، قوچ و میش ارمنی، کل و بز هم جزء جانداران آسیب پذیر هستند.


یوسفی اضافه کرد: تهیه و تدوین برنامه عمل ملی گونه های در معرض خطر انقراض که در آذربایجان غربی شامل پنج گونه (غاز پیشانی سفید کوچک، میش مرغ، خرس قهوه ای، پلنگ و گوزن زرد ایرانی ) است، در راستای حفاظت از این گونه ها انجام می شود.


وی افزود: با تشکیل کارگروه فنی ملی در سازمان مرکزی که نمایندگان استانی در آن عضو هستند، تدوین برنامه عمل ملی برای 10 گونه دیگر در دستور کار است که به احتمال زیاد در سال جاری همه آنها تدوین می شود.


یوسفی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده اختصاص اعتبار استانی و ملی برای اجرای برنامه های قبلی، توسط سازمان حفاظت محیط زیست در اولویت کاری قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار