مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان:

اسامی دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی منتشر شد

همدان (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگاران از پرداخت مبلغ 2381 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به 1551 نفر در همدان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۵۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اسامی دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد توصیفیان گفت: این مبلغ به طرح ها و رسته های اولویت دار پرداخت شده است که 808 طرح آن ها در بخش صنعت، 690 طرح در بخش کشاورزی و 61 طرح در بخش خدمات بوده همچنین 61 درصد به طرح های جدید، 45 درصد طرح های توسعه و 4 درصد سرمایه در گردش به طرح های موجود جهت افزایش ظرفیت تولید تعلق گرفته است.
توصیفیان افزود: بیشترین تسهیلات پرداختی به رسته های اولویت دار استان از جمله رسته مبل و منبت، صنایع دستی مثل چرم، سفال و سرامیک، فرش و گلیم و رسته پوشاک پرداخت شده است.
او با اشاره به این که طرح های دستگاه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید پس از ثبت نام در سامانه کارا و تأیید دستگاه اجرایی استان به کمیته اجرایی ملی در تهران ارسال شده و پس از تأیید مجدد به بانک های عامل معرفی می شود گفت: تاکنون 561 طرح از طرح های حمایتی توسط بانک های عامل پرداخت شده و بیشترین طرح های دستگاه های حمایتی در رسته دام بوده که در اختیار افراد تحت پوشش آن دستگاه قرار گرفته است.
او با بیان این که در جهت راستی آزمایی از طرح ها علاوه بر بازدید کمیته استانی، 9 کمیته نظارت شهرستانی نیز تشکیل شده و از طرح ها بازدید به عمل می آورند گفت: در صورت مشاهده انحراف از طرح، پس از تصویب ستاد نظارت، مراتب جهت برخورد قانونی و دین به حال نمودن تسهیلات به بانک های عامل اعلام می شود.
احمد توصیفیان گفت: با توجه به تأکید دولت تدبیر و امید به شفافیت هر چه بیشتر این امور و بنا به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین تأکید استاندار همدان، اسامی دریافت کنندگان تسهیلات کم بهره اشتغال پایدار روستایی به تفکیک اشتغال مورد تعهد، دستگاه اجرایی تأیید کننده و بانک پرداخت کننده در وب سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و همچنین وب سایت وزارت تعاون منتشر شده است.
او با بیان این که داده های مربوط به جداول پرداخت تسهیلات از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به صورت ماهانه به روز رسانی می شود تأکید کرد: در صورت وجود انحراف، سیستم بانکی بر اساس شیوه نامه نحوه مواجهه با مصادیق مغایر با تعهدات متقاضیان تسهیلات، باید اقدامات لازم را عملیاتی کند.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: علاقه مندان به دسترسی به این اطلاعات می توانند برای مشاهده اسامی به وب سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار