شادی جالب دانش‌آموزان در کلاس با یک موسیقی زیبا + ویدئو

تهران (پانا) - اگر می‌گوییم موسیقی تولید داخل می‌تواند شادی و نشاط را در مدارس رقم بزند، سخن گزافی نیست، در کلیپی که در این گزارش آورده‌ایم، اقدام جالب یکی از معلمان برای پخش موسیقی در کلاس درس و تقویت هویت دانش‌آموزان را مشاهده می‌کنید.

کد مطلب: ۹۱۵۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
شادی جالب دانش‌آموزان در کلاس با یک موسیقی زیبا + ویدئو

به گزارش تسنیم؛ موسیقی می‌تواند نشاط را در کلاس درس رقم بزند این سخن گزافی نیست، دانش‌آموزانی هستند که با پخش یک آهنگ حتی برای سه یا چهار دقیقه مهمان شادی و نشاط در فضای سخت مدرسه می‌شوند.

آنها فرزندان دهه هشتاد و نود هستند که نیازهایشان، سبک زندگی‌شان و علائقشان متفاوت با دهه‌‌های قبل است باید آنها را دید و به نیازهایشان پاسخ داد.

اگر دانش‌آموز امروزی با پخش موسیقی در زنگ تفریح شاد می‌شود چه ایرادی دارد که در فضای مدرسه با تولیدات داخلی و پرمعنا، ذائقه او را تعیین کنیم تا دیگر به‌دنبال کلام و موسیقی فاقد محتوا و احیاناً حاوی کلمات رکیک و زشت نباشد.

در مقابل پخش آهنگ مبتذل، مدارسی هم هستند که با خلاقیت خود و نادیده نگرفتن نیاز دانش‌آموز امروزی برای شادی و نشاط، با استفاده از موسیقی‌های زیبا و معنادار نه‌تنها حال‌وهوای خشک کلاس درس را تغییر داده و دقایقی شاد را برای دانش‌آموزان رقم می‌زنند بلکه در این میان حس هویت و وطن‌دوستی فرزندان این خاک و بوم را هم تقویت می‌کنند.

این همان موضوعی است که بارها بر آن تأکید شده که موسیقی می‌تواند یکی از لوازم ایجاد نشاط در مدارس باشد به‌شرط آنکه آهنگ و محتوای آن مناسب باشد؛ در این میان تولیدات داخلی کم نیستند آهنگ‌هایی که متناسب با سن دانش‌آموز قابلیت پخش در مدارس را دارند.

در کلیپ زیر اقدام جالب یکی از معلمان را در پخش آهنگی بامحتوا برای دانش‌آموزانش در کلاس درس و شادی دانش‌آموزان بدون زیر سؤال رفتن شأن و جایگاه مدرسه را مشاهده می‌‌کنید:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار