کشف اورانیوم غنی شده در ساختمان مدرسه!

تهران (پانا) - مدرسه «پایک کانتی» ایالت اوهایو به دلیل پیدا شدن اورانیوم غنی سازی شده در محوطه ساختمان تا پایان سال بسته شد.

کد مطلب: ۹۱۵۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
کشف اورانیوم غنی شده در ساختمان مدرسه!

به گزارش ایرنا از شبکه سی ان ان، هیات مدیره منطقه محلی در نامه‌ای به خانواده‌های دانش آموزان دلیل بسته شدن مدرسه را کشف اورانیوم غنی سازی شده در ساختمان مدرسه و وجود نپتون 237 در هوای خارج از مدرسه عنوان کرد.

«براندون ولدریج» رئیس هیات مدیره می‌گوید، بر اساس آزمایش‌های اخیر سطح وجود اورانیوم غنی شده در حوالی مدرسه زیاد گزارش شده در نتیجه ادامه حضور در این مدرسه غیرقابل قبول است.

در حال حاضر اورانیوم غنی سازی شده و نپتون به‌عنوان آلاینده‌های بسیار نگران کننده توسط وزارت انرژی ایالات متحده معرفی می‌شود.

به گفته «تاد بورکیت» مدیر مدرسه «پایک کانتی» تاکنون منبع اصلی اورانیوم کشف شده در مدرسه مشخص نشده اما تیم کارشناسان وزارت انرژی امریکا در حال بررسی این موضوع هستند.

یادآور می‌شود مدرسه پایک کانتی در نزدیکی نیروگاه «پرتسموس» ایالت اوهایو قرار دارد. این نیروگاه از سال 1954 تا 2001 میلادی به غنی سازی اورانیوم مشغول به کار بوده و اورانیوم تسلیحاتی و راکتورهای هسته‌ای آمریکا را تأمین می‌کرده است. این نیروگاه به مدت 18 سال بسته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار