امام جمعه شهرقدس: اعتکاف فرصتی طلایی برای رسیدن به خداونداست

شهرقدس (پانا) - امام جمعه شهر قدس اعتکاف را نرد بانی برای رسیدن و انس گرفتن با قرآن و امام زمان (عج) خواند.

کد مطلب: ۹۱۵۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهرقدس:  اعتکاف فرصتی طلایی برای رسیدن به خداونداست

حجت الاسلام رضا جوکار در اولین روز از مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه ضمن قبولی طاعات و توفیق بندگی ورابطه دوستی با خداوند متعال بیان کرد: خوشابحال شما و توفیق شما،خوشا به سعادت شما. ماه رمضان ماه ویژه ای و فرصتی طلایی است که در این ماه درهای رحمت الهی باز است،ماه برکت،مغفرت،ماهی که دعوت شده ایم به ضیافت خداوند.

او گفت : گاهی انسان دعوت الهی را متوجه نمیشود و شما با اعتکافتان این دعوت را لبیک گفته اید و خداوند برای اینکه فرصتی طلایی به بنده اش بدهد اورا محدود کرده و این فضیلت ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه شهر قدس افرود: یکی از فرصت‌های مبارک ماه رمصان سنت اعتکاف است که این دومین فرصت طلایی در ماه مهمانی خداوند میباشد، اصل اعتکاف در ماه مبارک رمضان است و ثوابش نسبت به اعتکاف های ماه های دیگر چندان برابر و سومین فرصت طلایی برای شما اعتکاف در فصل جوانی است و شما زمان مناسبی را برای تقویت ارتباط باخدا انتخاب کرده اید. این توفیقی که نصیب شما شده خیلی ها حسرت این توفیق را میخورند.

او با اشاره بر حدیث حضرت علی (ع) که میفرمایند، فرصت‌ها مثل ابر در گذر اند، اظهارکرد: از فرصت طلایی اعتکاف استفاده کنید و خودتان برای خودتان فرصت سازی کنید نه فرصت سوزی.

امام جمعه شهر قدس باتوجه بر تفسیر سوره لقمان اذعان کرد: زبان اگر در محور حق بگردد بهترین عضو بدن است در غیراینصورت بدترین عضو بدن است.

او باتوجه به مقام افضل قرآن گفت: خداوند هرچه خیر هست خداوند در قرآن قرارداده، تنها نسخه شفابخش بشر برای حل مشکلات قرآن کریم است. قرآن هیچوقت بن بست ندارد ولی قرآن به تنهایی نمیتواند مارا سعادتمند کند آن چیزی که تکامل به قران میبخشد آن اهل بیت عصمت و تهارت است.

حجت الاسلام جوکار اعتکاف را فصل انس باقرآن و انس با امام زمان(عج) دانست و گفت: از امام زمان (عج) بخواهید به جوانی و عمر شما خیربدهد، به امام زمان (عج)خود بگویید تا در گام دوم انقلاب جانمان را فدایتان کنیم،این انقلاب را جهانی کنیم،مامشتاقتانیم و آماده یاری شما هستیم.

/خبرنگار: معراج محمودی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار