مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: مشارکت 137 نفر در طرح ملی آموزش حقوق شهروندی

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 56 دانش آموز، 56 نفر از اولیای دانش آموزان و 25 نفر از دبیران مدارس استان در طرح ملی آموزش حقوق شهروندی آموزش های لازم را فرا گرفتند.

کد مطلب: ۹۱۵۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: مشارکت 137 نفر در طرح ملی آموزش حقوق شهروندی

محمد علی واقعی صبح امروز در کارگاه آموزش حقوق شهروندی که در دبیرستان هیأت امنایی حضرت زینب(س) بیرجند، برگزار شد، اظهار کرد: طرح ملی آموزش حقوق شهروندی رسالت تربیت شهروندانی، مسئولیت پذیر را برعهده دارد.

او، تربیت دانش آموزان برای زندگی توأم با وظیفه شناسی و احساس تعلق خاطر و وابستگی به جامعه و زیست بوم را مهم ترین هدف آموزش حقوق شهروندی دانست و افزود: تربیت افردای کار آمد و اثر بخش به جامعه و اطرافیان که احساس وظیفه و مسئولیت نمایند از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: اجرای طرح ملی آموزش حقوق شهروندی برای دانش آموزان، والدین و دبیران زمینه ساز افزایش همدلی و همبستگی اجتماعی اخلاقی بین اعضای جامعه و تقویت مهارت های موثر در راستای احقاق حقوق مدنی و مشارکت آگاهانه برای حضور در عرصه های مختلف است.

واقعی بابیان این مطلب که عدم آگاهی شهروندان از حقوق فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از عوامل مهم عدم توسعه و زمینه ساز آسیب ها اجتماعی است، افزود: حقوق شهروندی به دنبال تربیت شهروندانی است که خود را در رشد و بالندگی جمعی یکدیگر مسئول دانسته و برای سعادت و کمال همنوعان خود تلاش می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار